Forum

Belcando Adult Grai...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Belcando Adult GrainFree Kip

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
767 Bekeken
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Hallo, Ik stuitte op deze vrij dure Duitse brok, mag ik jouw bevindingen horen?
Alvast dank

Analytische bestandsdelen
Ingrediënten
Gevogeltevleesmeel asarm (23,5%), amarant (20%), aardappelzetmeel, erwtenmeel, gevogeltevet, plantenolie (palm, kokos), haringmeel, ontsuikerde bietenpulp, druivenpitextract, biergist gedroogd, Johannesbroodschroot gedroogd, gevogeltelever gehydrolyseerd, chiazaad (1%), dicalciumfosfaat, natriumchloride, kaliumchloride, kruiden gedroogd (totaal: 0,2%, brandnetelblad, gentiaanwortel, duizendguldenkruid, kamille, venkel, karwij, maretak, duizendblad, braamblad), Yucca schidigera.
Additieven
Voedingsfysiologische additieven:
Vitamine A (13.000 IE/kg), vitamine D3 (1.300 IE/kg), vitamine E (130 mg/kg), koper [als koper-(II)-sulfaat, pentahydraat] (12,5 mg/kg), ijzer [als ijzer-II-sulfaat] (200 mg/kg), mangaan [als mangaan-II-oxide] (40 mg/kg), zink [als zinkoxide] (150 mg/kg), jodium [als kalium-jodide] (2 mg/kg), selenium [als natriumseleniet] (0,15 mg/kg).
Technologische additieven:
Lecithine (2.800 mg/kg), sterk tocoferolhoudende extracten van natuurlijke oorsprong [= natuurlijk vitamine E] (48 mg/kg).

Analytische bestandsdelen
ruw eiwit
23.5 %
ruw vet
12.5 %
ruwe vezel
3.8 %
ruwe as
6.8 %
calcium
1.2 %
fosfor
0.9 %
vocht
10.0 %
natrium
0.3 %

 
Geplaatst : 22/07/2018 5:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik vind dat er wat weinig vlees inzit, en daardoor wat weinig eiwit. Ik denk zelf dat een eiwitgehalte van minstens 25% (als er geen plantaardige eiwitten zijn toegevoegd) beter is voor een hond. Er zit erg veel koolhydraat in, welke grotendeels uit amaranth wordt gehaald. Het nadeel daarvan is dat daar veel oxalaten inzitten, ik zou dat liever niet permanent geven.

Verder zitten de toegevoegde mineralen er in de goedkoopste vorm in, mijn voorkeur gaat naar gevarieerde mineralen, die zijn beter opneembaar.

 
Geplaatst : 24/07/2018 4:10 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie.

 
Geplaatst : 25/07/2018 4:32 pm
Deel: