Forum

Otis & Grace Ko...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Otis & Grace Koudgeperste (puppy) brokken

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
855 Bekeken
(@yanavrp)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik heb net een nieuw Nederlands merk van koudgeperste brokken ontdekt. Ik geef het aan onze nieuwe pup en het zijn de enige brokken die ze met smaak eet. Zij krijgt de "puppy kip" brokken, omdat ik mijn twijfels had bij de calcium/fosfor verhouding van de "kip en rund" smaak (1,1/1,1). Ook zit er bij de gewone "kip" glucosamine en chondroïtine toegevoegd, wat mij niet slecht leek voor een groot ras (Tibetaanse Mastiff). Wat denken jullie? En in het algemeen van de samenstelling van deze brokken? Ik ben namelijk nog een leek, maar op het eerste zicht zag het er volgens mij wel goed uit.

De link naar hun site: klik hier

Alvast bedankt voor de hulp!

 
Geplaatst : 10/04/2020 12:34 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Otis & Grace Puppy Kip ziet er inderdaad prima uit qua samenstelling. Ik weet niet of er genoeg chondroitine en glucosamine in zit om echt verschil te maken, meestal zit er niet zo veel van in. Dextrose is niet een kwalitatief ingrediënt, maar ik neem aan dat er maar een klein beetje van in zit.

Je zou zelf af en toe vette vis kunnen geven voor kwalitatieve omega 3-vetzuren, want dat is wel van belang voor een goede gezondheid.

 
Geplaatst : 17/04/2020 12:57 pm
(@yanavrp)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dag Meike, dankjewel voor je antwoord! Ik ben nu overgestapt naar de kip & rund puppy brokken. Hier zit er ook zalmolie bij. Is dit voldoende of geef ik er toch nog best visolie bij? Met het geven van vis moet ik wat voorzichtig zijn, omdat de meeste native Tibetanen dit niet goed kunnen verteren. Nobu haar ouders komen beide van het Tibetaans plateau en daar krijgen de honden nooit vis.

 
Geplaatst : 25/04/2020 12:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan lastig beoordelen of er genoeg visolie inzit en wat de kwaliteit van de omega vetzuren zijn op het moment van voeren, dus die vraag kan ik lastig beantwoorden. Je zou eventueel wat omega 3-rijke algenolie kunnen toevoegen als je er onzeker over bent.

Hoe bevallen de brokken nu?

 
Geplaatst : 15/05/2020 2:06 pm
Deel: