Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Alleen spiervlees

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
624 Bekeken
(@chester)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Even snel voorstellen. Chester is onze Westie van ruim 13 jaar. Hij heeft helaas veel darmklachten en andere vervelende, hardnekkige klachten (waaronder schimmelinfecties). We lopen bij een heel goede en fijne (holistisch werkend) dierenarts, die Chester al enorm geholpen heeft zonder heftige medicatie. Het is een heel verhaal, maar het komt erop neer dat we nu het advies van onze dierenarts hebben gekregen om hem puur spiervlees (van rund, paard, lam of konijn) te geven, aangevuld met maïs en voedingssuplementen. Hij kan zeer weinig verdragen (hebben we allemaal laten testen en uitgeprobeerd), dus het mag geen mix zijn met orgaanvlees en botten (en groenten). Is dit te bestellen en waar? En is dit ook in de 'diervriendelijke' versie te krijgen? Het liefst zo handzaam mogelijk...

Alvast bedankt voor een reactie.

 
Geplaatst : 29/06/2015 4:15 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat een lastig op te lossen probleem lijkt me dat, wat sneu voor Chester. Ja puur spiervlees is op veel plekken verkrijgbaar. Bij bijna alle barf-verkooppunten wel. Ik zou voor ongemalen spiervlees kiezen. Dat is wel wat duurder meestal dan gemalen spiervlees, maar dat komt doordat het van betere kwaliteit is. Gemalen spiervlees kan ook bot bevatten (zoals het meeste hazenvlees dat verkocht wordt) en bevat minder kwalitatieve stukken. 

Diervriendelijk spiervlees wordt heel lastig, als het betaalbaar moet blijven. Biologisch vlees is eigenlijk alleen voor humane consumptie verkrijgbaar, en dus erg duur. Je kunt wel kiezen voor spiervlees van dieren die niet uit de intensieve veehouderij komen, dus de konijn dan vermijden. Bij Oervoer en Darf verkopen ze alleen vleesproducten van diervriendelijk gehouden dieren, dus daar zou je kunnen kijken. Misschien hebben ze wel konijn.

Ik zou heel goed kijken of mais echt nodig is ter aanvulling. Dit voegt namelijk qua voedingswaarde niets toe en geeft weer een risico op een slechte reactie. Wat is de reden van de dierenarts om te adviseren mais toe te voegen?

 
Geplaatst : 03/07/2015 11:03 am
Deel: