Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

allergie door vlees?

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,048 Bekeken
(@astbos)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi dit is voor het eerst dat ik iets plaats op dit forum.

ik heb sinds een week een nieuwe pup en die eet net als mijn andere honden alleen maar vers vlees. Nu zei mijn hondentrainer gisteren tegen mij dat een hond die van pup af aan alleen maar vers vlees eet na een jaar waarschijnlijk allergisch ervoor word, en dat ik beter af en toe brokken kan geven. Ik heb hier nog nooit van gehoord, en ben meteen dit forum gaan uitpluizen maar het is teveel om allemaal te lezen, dus ik dacht ik maak er zelf maar een vraag van. Heeft iemand hier wel eens van gehoord? ik ben een voorstander van vlees en was eigenlijk niet van plan om ooit nog terug te gaan naar brokken.

gr astrid

 
Geplaatst : 13/03/2016 8:06 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Allergie door rauwe vleesvoeding? Nee daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Misschien kun je eens vragen waarop deze stelling gebaseerd is. 

Het afwisselen van diersoorten verkleint wel het risico op allergie.

 
Geplaatst : 14/03/2016 4:37 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Don't worry,

Dit is echt weer iemand die geen weet heeft van van voeding. Schoenmaker blijf bij je leest! Wolven eten ook gewoon rauw vlees en ontwikkelen ook geen allergie. Wat ik je wel aanraadt is om niet alle vleessoorten te geven die er zijn, zorg dat je er een paar niet geeft, bijv. struisvogel en iets anders. Mocht je hond wel eens allergisch voor worden in de toekomst wat echt niet veel voorkomt kun je door een eliminatie dieet te gaan geven gaan uitsluiten waar hij bijv allergisch voor zou zijn.

*worst case scenario natuurlijk*

Van alle honden die ik ooit heb gehad is er nog nooit een allergisch geworden/geweest door vers vlees!

 

 
Geplaatst : 15/03/2016 11:31 am
(@ruben)
Berichten: 1
Lid
 

even inhaken op dit onderwerp, wij hebben twee engelse bulldogs nu beide 13 maanden, ze zijn opgegroeid met enerqui tot ongeveer 6 maanden toen zijn wij overgestapt op kvv van kivo, ook verkrijgbaar in allerlei soorten vlees van kip pens rund vlees paard geit enz enz, bijna allemaal als complete voeding. nu al twee maanden krijgen zij beide allemaal bultjes op hun lichaam rug zijkant van de hondjes, nu sinds twee weken overgestapt op half kvv en brokken, de bultjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, ze krijgen nu carnagan zalm, en kvv pens/kip compleet.
ik zelf ga nu compleet twijfelen wat het beste is voor de hondjes het is gewoon opvallend dat ze beide de zelfde kwaal kregen / ik denk zelf allergiese reactie op kvv] de opmerking van de hondentrainer vind ik dan niet zo gek niet.
of ligt het dan aan het kivo voer waar ze toevallig beide niet tegen kunnen, zit er iets in kivo waardoor ze deze kwaal kunnen krijgen? misschien kan er iemand hier antwoord op geven.

 
Geplaatst : 15/10/2017 10:25 am
Deel: