Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

hoe krijg ik hem aan de botten met vlees?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
628 Bekeken
(@wilma-van-kolfschoten)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Mijn hond is nu bijna een jaar oud. Allereerst zou ik wel willen weten of jullie die leeftijd, nog als pup zien?? En ik heb hem nu sinds een dikke maand op kvv voer. Dat gaat prima. Maar, als ik hem eens wat groters geef, dus bv een rauwe kippenvleugel of pootje, dan wilt die het niet. Kippennek gaat er wel goed in dus ik denk eigenlijk dat hij dat knaagwerk leuk vindt maar doordat de vleugels bevleesd zijn, hij er niet aan begint. Zijn er tips voor om hem dat wel te laten eten?

 
Geplaatst : 31/07/2019 11:34 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Wilma,

Ik zie een hond nog als pup als deze nog in de groei is. Tot wanneer de hond groeit is afhankelijk van de grootte van de hond. Een klein hondje is uitgeroeid als hij 1 jaar is, maar middelgrote en grote honden groeien nog even door.

Misschien kun je eerst eens andere dingen proberen, die qua moeilijkheid en hardheid tussen kippennek en kippenpoot inzit. Misschien eens een eendennek of kwartelkarkas proberen. Kijk eens in de vleesbottenlijst voor meer opties: https://www.voerwijzer.com/vleesbottenlijst-hond/

Als je toch heel graag de kippenvleugel of -poot wilt voeren, kun je deze een dag bewaren in vuile pens. Veel honden vinden dat heerlijk en als de kip naar pens ruikt wordt het een stuk aantrekkelijker om je best er voor te doen.

Succes!

 
Geplaatst : 03/08/2019 1:14 pm
(@wilma-van-kolfschoten)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike! Ik ga eens kijken hoe lekker ik het voor hem kan maken......

 
Geplaatst : 04/08/2019 3:10 pm
Deel: