Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hond Diarree

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
497 Bekeken
(@basvandijk)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Beste,

 
Ik heb een vraag ik heb een puppy ( Franse Bulldog) die ik eerst  Versvlees heb gegeven toen spoot de diarree eruit.
De dierenarts zei toen dat ik even terug moest gaan naar de brok.( dat wou ik eigenlijk niet)
Nu na een tijd heb ik opnieuw vers vlees gegeven nu de kip pens ook nu spuit het er weer uit.
heeft u misschien een advies?
 
Met vriendelijke groeten,
 
Bas

 
Geplaatst : 26/05/2015 9:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Bas,

Wow dat is wel een heftige reactie inderdaad. Ik raad je aan om eerst de kvv licht te koken, dus dat het net niet meer rauw is. Dit kan alleen als het bot goed gemalen is, of als er een calciumsupplement inzit ipv bot. Je hebt dan nog steeds kans op slechte ontlasting, maar dit zou in de loop van de week beter moeten worden. Als de ontlasting dan goed is, kun je het steeds iets korter koken, dus steeds iets rauwer aanbieden. Het kan maanden duren, maar kan ook sneller gaan. Wat je ook kan doen is eerst met natvoer beginnen, dus vleesworsten bijvoorbeeld. Als dit gord gaat, dat zou ook een paar dagen kunnen duren, kun je hier een theelepel rauwe vleesvoeding doorheen doen. Elke keer als het weer goed gaat, kun je er een theelepel meer vlees doorheen doen (en iets minder natvoer).

Je kunt ook wat probiotica erbij geven. Dat zou je nu al bij de brokken kunnen doen. Ik denk dat dat in dit geval een goede ondersteunende werking heeft.

Als het niet lukt, kun je er ook voor kiezen om over te gaan op natvoer.

 
Geplaatst : 27/05/2015 8:12 am
Deel: