Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Kiezebrink

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
562 Bekeken
(@noemi)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi,

Ik heb een Engelse Cocker Spaniël van 12 jaar oud die vroeger altijd kvv van smuldier kreeg (ik weet het, een goedkoop supermarktmerk) waar ze het tot 2 jaar geleden heel goed op deed. Toen kreeg ze voedselallergie en werd aangeraden op brokken over te stappen. Inmiddels krijgt ze nu al 1,5 jaar Ecostyle huid en vacht brokken en weet ik precies waar ze allergisch voor is en waar ze tegen kan (heb nog niet alle eiwitsoorten geprobeerd maar wel zeeer veel). Voor kip, rund, schaap/lam en hert is ze sowieso allergisch. Vis, geit, eend, konijn en kameel (ze krijgt kamelenpens) kan ze goed tegen. In verband met blaasproblemen wil ik nu (opnieuw) overstappen op kvv maar dan 100% natuurlijk zonder kunstmatige toevoegingen waar ze allergisch op kan reageren. Mijn oog viel meteen op Herby omdat deze veel keus heeft (kan ik afwisselen), goede verhoudingen heeft en goedkoop is voor kvv. Maar ik kan er niet zomaar aankomen: dan moet ik het helemaal ophalen in het Noorden of ik moet voor minstens €100,- bestellen. Nu weet ik niet hoe ze erop gaat reageren dus nu heb ik ergens anders Kiezebrink besteld (iets duurder, maar makkelijker verkrijgbaar) maar dat bevat vrij veel calcium en de verhoudingen orgaanvlees zijn bij sommige soorten niet zo goed. Wel bevat het, net als Herby, 100% vlees zonder kunstmatige toevoegingen. Dus mijn vraag is: zou het kwaad kunnen om 4-6 weken Kiezebrink te gebruiken en daarna een grote bestelling Herby te kopen en daar meteen op over te stappen? Want behalve de verhoudingen lijkt het verder vrij veel op elkaar qua samenstelling.

Groeten,

Noemi

 
Geplaatst : 28/10/2015 2:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is helemaal niet erg om 4-6 weken alleen Kiezebrink te voeren. Het risico op tekorten is in zo'n korte tijdspanne erg klein. Wel heb je het risico dat het calciumgehalte te hoog is en de ontlasting te hard wordt. Dan is het wel goed om er wat spiervlees bij te gaan voeren.

Ja je kunt daarna meteen op Herby overstappen. Bij rauw vlees is de overgang minder heftig dan op brokken, zeker als je ook nog in diersoorten afwisselt. Misschien kun je iemand in de buurt vinden die samen met jou wil bestellen? 

 
Geplaatst : 28/10/2015 3:14 pm
Deel: