Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

kvv en voedingssupplementen

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
617 Bekeken
(@irisholvoet)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

beste,

sedert april staat mijn newfoundlanderpup op naturis. ik geef 2 porties vlees en 1 portie naturis persbrok per dag. Ik maak mij echter zorgen over hem omdat hij zo snel groeit. Hij heeft nu een schofthoogte van 70 cm en weegt ongeveer 42 kg. Hij is bijna 8 maand oud. Ik zie dat hij heel wat problemen heeft om recht te staan. Eenmaal hij in beweging is, dan loopt hij soms wel ietsje mank. Ik denk niet dat hij er last van ondervindt, maar toch vind ik dit niet normaal.

Zou het interessant zijn om eventueel een voedingssupplement aan zijn voeding toe te voegen?

 
Geplaatst : 29/07/2015 7:25 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Groeipijn bij een pup wordt meestal veroorzaakt door teveel calcium en/of teveel calorieën (overgewicht). Zie ook het artikel Calcium in puppybrokken voor grote rassen. Het kan in theorie ook ontstaan door teveel vitamine D of te weinig vitamine A, omdat deze voedingsstoffen in relatie staan met elkaar en calcium.

Als ik jou was zou ik eerst andere voeding proberen. Kies een voeding waar niet teveel calcium en zit, en misschien eens eentje zonder toegevoegde vitaminen en mineralen, zodat er alleen natuurlijke hoeveelheden en verhoudingen inzitten. Zorg ervoor dat je ook vette vis voert, of visolie en zorg er ook voor dat je niet teveel voert. Liever een beetje schraal dan een beetje overgewicht. Kijk dan na een paar weken of het beter gaat, zodat je conclusies kan trekken wat betreft de rol van de voeding in het probleem.

Je zou eventueel glucosamine, chondroitine en msm kunnen supplementeren als andere voeding geen optie is of geen verbetering geeft. Ik heb geen onderzoeken gezien die de werkzaamheid aantonen, maar dit wordt vaak geadviseerd.

 
Geplaatst : 30/07/2015 7:17 pm
Deel: