Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

KVV weinig eiwitten

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,556 Bekeken
(@jeanne)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Onze hond is hoogstwaarschijnlijk allergisch voor eiwitten en rund. Hier kwam ik achter toen ze uitslag kreeg na het geven van rijst bij diarree. Daar ze in het verleden al vaker allergische reacties heeft gehad (brokken met rund) ben ik al een tijd overgestapt op KVV. De kwaaltjes zijn niet helemaal verdwenen en de DA adviseert nu RC Hypoallergeen brokken. Dit wil ik liever niet dus ik zou graag willen weten in welke KVV zo min mogelijk eiwitten zitten zodat ik toch door kan gaan met deze voeding.
Mocht er nog een ander advies zijn hoor ik het graag.

 
Geplaatst : 28/02/2015 1:06 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bij een allergie gaat het (bijna nooit) om eiwitten in het algemeen, maar om specifieke eiwitten. Als het gaat om een allergie voor eiwitten van rund, dan zal je hond ook bij een klein beetje runder-eiwitten reageren. Maar niet op bijvoorbeeld eiwitten van konijn. Tenzij er ook een allergie is voor konijn natuurlijk.

Er zijn veel kvv's zonder rund. Voor de zekerheid kun je ook granen, premix, kip en lam vermijden. In het kvv-overzicht kun je selecteren op alleen merken die 100%-mixen hebben, dat wil zeggen dat er maar 1 diersoort inzit.

Heb je dit artikel al eens doorgelezen? http://www.voerwijzer.com/eliminatiedieet-met-kvv-barf Hiermee kun je achterhalen voor welke eiwitten je hond niet allergisch is. .

 
Geplaatst : 28/02/2015 5:18 pm
(@jeanne)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Ik heb de link die je me stuurde over elimineren een tijd geleden al gelezen en ik ben nu ondertussen 10 weken bezig met een eliminatiedieet KVV. Ze heeft nog steeds rode oortjes en gisten tussen haar teentjes. Ik heb tot nu toe paard en geit gegeven en m.u.v. konijn heeft ze alle dieren al eens gehad! Vandaar dat ik het advies kreeg om RC brokken te gaan gebruiken van de DA.
Ik weet eerlijk gezegd nu niet wat ik moet doen ... Wat is wijsheid?
Doorgaan met KVV en zo ja met welk dier, of inderdaad een tijdje overgaan op brokken en wachten tot het weer helemaal rustig is? Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoelang een allergie kan blijven hangen.

Het is in ieder geval een goede duidelijke uitleg wat betreft de dieren en bijbehorende eiwitten. Zouden de eiwitten van die rijst dan ook een grote boosdoener kunnen zijn geweest ?

 
Geplaatst : 28/02/2015 11:06 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja ook voor de eiwitten in rijst kan een allergie opgebouwd zijn, maar aangezien je al een tijd geen rijst meer voert, zal dit toch niet de huidige boosdoener kunnen zijn.

Zou er ook een andere factor mee kunnen spelen dan een voedingsallergie? Een allergie voor iets in de omgeving, een schoonmaakmiddel, een bepaalde stof in huis of in de tuin? Ik heb niet zoveel zicht op de ontwikkeling van de klachten en de veranderingen van voeding. Het kan zijn dat er een omgevingsallergie was die klachten veroorzaakten, maar doordat je kvv ging geven het immuunsysteem wat meer tot rust kon komen en daardoor de klachten milder werden. 

Je hebt een paar keer geprobeerd om zes weken 1 diersoort te geven die ze nog niet had gehad en de klachten bleven hetzelfde? Dan lijkt het erop dat het niet een allergie voor bepaalde diersoorten is. Sommige dieren reageren op bijna alle eiwitten, maar dat is heel zeldzaam. 

Wat betreft de brokken van de dierenarts, daarmee kun je wel beter determineren wat er aan de hand is. Als de klachten blijven, zul je het buiten de voeding kunnen gaan zoeken. Als de klachten verminderen of verdwijnen, dan weet je dat er toch iets met voeding te behalen is. Het is geen optimale voeding, maar als 'test' zou je het kunnen overwegen. Er zijn trouwens ook gehydroliseerde vleesworsten. Je vindt ze in het overzicht onderaan dit artikel:  http://www.voerwijzer.com/hypoallergene-brokken-met-gehydroliseerde-eiwitten

 
Geplaatst : 01/03/2015 9:32 am
Deel: