Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

KVV wel uitgebalanceerd genoeg voor pup

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
792 Bekeken
(@geert)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Ik ben volledig overtuigd van de voordelen van KVV, dat heb ik zelf gemerkt bij mijn oude Golden Retriever.

Maar nu hebben wij een Golden pup en blijf ik twijfelen om volledig over te schakelen op KVV, dit voornamelijk voor de juiste balans en het calciumgehalte.

Ik lees weinig over Back 2 to the wild KVV en deze lijkt mij wel zeer goed.

Ik twijfel tussen bandit en Back 2 the wild of toch gewoon een brok.

Graag jullie advies, enkel het beste van het beste voor mijn nieuwe beste maatje

Alvast bedankt!!

 
Geplaatst : 31/10/2016 6:12 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bandit is een heel goed merk, en kun je zonder zorgen voeren. Het is mijn favoriete merk, omdat het biologisch is, de maker deskundig is en het complete voeding is. Je zou er wel nog een ander diersoort bij kunnen voeren naast de rund en kip, en dat mag ook van een ander merk zijn.

Back2thewild heb ik gemaild met een paar vragen, maar ik krijg geen antwoord. Ik kan bijvoorbeeld niet vinden hoeveel calcium en fosfor er inzit, en dat vind ik wel essentieel om te kunnen beoordelen of het geschikt is voor een pup.

Haaksbarf is ook een goed merk dat voor pups geschikt is, en andere merken zijn bijvoorbeeld Natuur&Dier, Alaska (m.u.v. lam en eend) en Tamro. Bij deze merken moet je er wel zelf voor zorgen dat je compleet voert, dus genoeg diersoorten en ook vette vis voeren. Je kunt verschillende merken ook afwisselen.

 
Geplaatst : 01/11/2016 6:30 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Mijn ervaringen met kvv en pups en zeker met bepaalde rashonden 's zeer slecht. 1 pup heb ik na 7 maanden in laten slapen en mijn huidige pup heeft een flink huid en allergie probleem. Ik voer zoals hier gezegd wordt te voeren. verschillende diersoorten. Bij mijn eerste pup deed ik dit niet en die leeft niet meer die had ook een  slechte ontwikkeling. Nu voerde ik diverse diersoorten en zit gemiddeld 3x per maand bij de dierenarts. mijn ervaring bij m'n andere hondjes waar ik als pup gestart was met brokken was super. die krijgen nu wel kvv en doen het er super op. mijn pup krijgt nu langzaam aan brokken geïntroduceerd niet is 4 maanden. ik hoop dat ik niet al teveel kapot gemaakt heb maar kvv is prima voor volwassen honden maar absoluut niet geschikt voor pups. zeker niet zoals hier beschreven wordt. mijn pup gaat echt wel weer kvv krijgen maar pas als ze volledig uitgegroeid is. Voor mij is kvv en pup een verschrikkelijke ervaring geweest voor volwassen honden super. ik zou zeggen begin niet aan die troep als je hond in de groei is je maakt vaak meer kapot dan lief is.

 
Geplaatst : 03/11/2016 9:12 am
Deel: