Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Tips vers vlees hond (beginner)

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
665 Bekeken
(@skyler)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Onze Duitse herder reu - bijna 2 jaar oud, is een moeilijke eter. We hebben een jaar Orijen gegeven, daarvoor 3 andere merken kwaliteitsbrok. Hij heeft er elke keer weer genoeg van. De laatse keer heb ik i.p.v. kattenvoer en smeerworst (anders at hij niets) gekookte kippenpoten en vleugels - zonder bot met bouillon - door zijn brok gedaan. Dit vond hij lekker.

Ik ben nu sinds 2 weken overgestapt op kvv van Lotgering. Het vlees vind ik nogal stinken, kwalitatief lijkt het me ook minder vergeleken bij andere merken. Daarom wil ik overstappen naar Haaks Barf, gecombineerd met botten en vers vlees van Lotgering (anders wordt het te duur), en 2 keer in de week gekookt kippenpoten (zonder bot) met wat bouilllon. 

Onze ze reu is een actieve hond. Hij gaat 3 uur per dag uit. Hij rent en zwemt veel. Toen ik Orijen gaf, kreeg hij rond de 3000 calorieen per dag.

Hij krijgt nu 1.5 kilo compleet vlees per dag, en 4 botten per week van Lotgering.

Mijn vragen:

Hoeveel calorieen zit er in vers vlees van Lotgering en Haaks Barf?  Kan hier nergens wat over terugvinden. 

Hoeveel botten mag ik hem geven i.v.m. te veel aan calcium?

Doe ik er goed aan om twee (of drie) merken kvv te combineren? Ik wil een zo goed mogelijke samenstelling geven.

Ik wil onze hond dus ook 2 X in de week kippenbouillon (zelf gemaakt en alleen het vlees - ongeveer 2 kilo per keer) geven. Lijkt me gezond vanwege de aminozuren en calcium. Iemand hier ervaring mee?

Ps: Onze hond walgt van karkassen, zalmkoppen, vis en groente. Zalmolie vind hij ook niet lekker. Kvv eet hij wel, maar ik merk wel dat hij snel genoeg heeft van 1 smaak. 

 
Geplaatst : 06/08/2015 11:17 am
Deel: