Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Vers vlees werk/sporthonden

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
977 Bekeken
(@rgjjansen)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Voor mijn honden ben ik op zoek naar vers vlees voor werk/sporthonden.

Welke diersoorten en/of merk kun je het beste geven aan werk/sporthonden?

Kun je dan het beste zoeken naar diersoorten die vetter zijn of moet ik ook op andere dingen letten?

Ik heb wel gezien dat het merk Energique vlees verkoopt voor werkhonden, maar hier zitten ook granen in.

 

 
Geplaatst : 21/09/2015 3:28 pm
(@rgjjansen)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Weet niemand het?

 
Geplaatst : 22/09/2015 8:23 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik geef mijn hond Healthy dog, daar heb je ook een sport variant van hieronder heb ik een link naar een site waarop je kan zien wat het precies is.

http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuwe-geperste-hondenbrok-healthy-dog

 
Geplaatst : 23/09/2015 8:48 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik zie trouwens dat het op de voerwijzer site vermeld staat hihi

 
Geplaatst : 23/09/2015 8:51 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Voer voor werkhonden. Waar ik rekening mee zou houden is dat het genoeg eiwit bevat en genoeg vet. Eiwit is belangrijk voor de spieropbouw en -behoud, naast natuurlijk alle andere lichaamsfuncties en vet is een goede energieleverancier. Hoeveel eiwit en vet goed gaat, verschilt per hond. Als je rauwe vleesvoeding geeft, voer je genoeg eiwit en genoeg vet met als grote voordeel dat het beter en completer verteerd wordt. Energique is een goed voorbeeld. Er zitten inderdaad granen in, maar dat is in vergelijking met brokken heel erg weinig. Je kunt in de kvv-vergelijker zien welke merken er zijn en hun eigenschappen. Energique is vergeleken met brok al een hele goede stap, en zeker het proberen waard.

Er zijn geen speciale behoeftes qua diersoorten.

 
Geplaatst : 27/09/2015 11:21 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De sportbrok van Healthy Dog bevat niet zoveel eiwit en vet en zou ik niet aanbevelen voor een sportbond. Sowieso vind ik natvoer of rauwe vleesvoeding beter geschikt dan brokken.

 
Geplaatst : 27/09/2015 11:33 am
Deel: