Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

carnibest en blaasgruis

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,534 Bekeken
(@zwerfkat)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

ik lees op diverse forums dat carnibest gelinkt wordt aan blaasgruis. nu heb ik 1 kater die heel zijn leven al kvv eet (carnibest 2x per week, de andere dagen bibi, HB, tinlo, carnivoer) en die blaasgruis heeft. DA wil hem natuurlijk op brokken zetten. ik geef nog steeds kvv mt verzuurderpasta. door wat zou carnibest blaasgruis is de hand werken? de premix of de rijst? (de diabeet versie eet hij niet zo graag).

 
Geplaatst : 21/02/2015 8:34 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je kunt eens proberen een maand geen Carnibest te voeren, en dan de zuurgraad van de urine bijhouden. Dan kun je zien of het werkelijk door de Carnibest komt. Ik vraag me namelijk af of door 2 dagen in de week Carnibest voeren zulke klachten kunnen ontstaan. Er zit maar een klein beetje rijst in, maar dat kleine beetje kan natuurlijk wel effect hebben, al is het maar een beetje. En de premix, dat is altijd lastig, ik heb eens wat vragen gesteld aan Carnibest hierover maar kreeg geen duidelijke antwoorden. Er kan vanalles inzitten, ook dingen die invloed hebben op de zuurgraad van de urine

 
Geplaatst : 22/02/2015 7:26 am
(@zwerfkat)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

ik geef elke dag een ander merk en varieer met diersoorten. alleen moet ik met 8 katten rekening houden. de ene lust dit de andere dat. het gekke is dat de voorkeur gaat naar bibi en carnibest vleesmix, daarna HB kip en konijn. ik geef ook carnivoer, darf en tinlo alleen eten er sommige dan niet en moet ik blikvoeding bijgeven. nu ik lees dat bibi en CB rijst bevatten geef ik dit liever niet vaak uit angst voor blaasgruis. is dit terrecht en doen katten het beter op de andere merken?

 

 
Geplaatst : 28/02/2015 9:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan daar moeilijk antwoord op geven, omdat ik hier niet zoveel verstand van heb. Mijn vermoeden is dat 2% of 3% rijst niet zoveel verschil zal maken, maar het kan goed zijn dat katten die heel gevoelig zijn voor het krijgen van blaasgruis, hier wel slecht op kunnen reageren.

 

 
Geplaatst : 01/03/2015 9:35 am
Deel: