Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

kvv met brokken combineren

23 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,381 Bekeken
 dima
(@dima)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

hoi Meike,

Ik dacht dat almo nature en Schesir geen compleet voeding is, maar als bijvoer.

 

 
Geplaatst : 09/01/2015 4:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ai dat klinkt inderdaad als iets wat niet aan de voeding hoeft te liggen! Hopelijk is de oorzaak makkelijk op te sporen. Laat je ook op giardia testen?

Almo Nature en Schesir hebben zowel complete als aanvullende voedingen. Als je bij Zooplus bestelt, wil je dat dan via de banner op Voerwijzer doen?

 
Geplaatst : 10/01/2015 12:30 pm
 dima
(@dima)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

vandaag met Dima naar de dierenarts geweest, het gaat een stuk beter met gingivitis stromatitis, gewoon doorgaan met Dentisept. Dima gaf na een kwartier vers vlees over en hij heeft al een week de diarree en zijn broertje had al de Diarree metrobactin gekregen en afgelopen week kwam het bij Mikai terug. De dierenarts denkt dat ze allergisch zijn en heb Hill's Z/D meegekregen. Ontlasting afgegeven en volgende week hoor ik de uitslag.

 
Geplaatst : 12/01/2015 12:30 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Waarom denkt de dierenarts aan een voedselallergie? Bij beide katten? Volgens mij zou normaal overgeven dan niet de enige reactie zijn. Maar het is natuurlijk mogelijk.

Niet verrassend dat je een dure zak Z/D meekrijgt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Je kunt ook eens een kvv met ander diersoort proberen, dus een kvv met 100% 1 diersoort die je katten nog nooit hebben gegeten. Je kunt kijken of het ze daar ook van gaan overgeven. Als dat wel gebeurt is de kans klein dat het een voedselallergie is. Als het niet gebeurt kun je meer nieuwe diersoorten proberen en zo een nieuw menu maken

Lees eens dit artikel en de vervolgartikelen, daarin staan de opties uitgelegd: http://www.voerwijzer.com/voedselallergie-bij-hond-en-kat

 
Geplaatst : 12/01/2015 2:18 pm
 dima
(@dima)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Omdat Dima steeds na KVV overgeeft en terugkerende diarree heeft proberen we dit om te kijken hoe de drollen nu worden. Ik heb ook de ontlasting afgegeven, om te kijken of ze giardina hebben. Ik heb al verschillende merken en smaken geprobeerd maar Dima geeft dan over of hij eet het niet en loopt weg. Mikai wilt het ook niet meer eten en loopt weg. Ik baal ook als een stekker want ze aten het een maand al goed, geen problemen. De dierenarts denkt dat ze hierover heen groeien en dan gaan we het weer proberen op vers.

 
Geplaatst : 12/01/2015 4:55 pm
 dima
(@dima)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

De dierenarts denkt aan voedseltolerantie.

 
Geplaatst : 12/01/2015 4:56 pm
 dima
(@dima)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Ik heb nu gelezen wat voedselintolerantie inhoud, ik denk niet het dat is. Ik wacht wel af deze week.

 
Geplaatst : 12/01/2015 5:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het lijkt mij te toevallig, dat ze allebei hetzelfde reageren op de voeding, voor een voedselallergie of -intoleratie. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet kan. Ik ben benieuwd wat het ontlastingsonderzoek uitwijst!

 
Geplaatst : 14/01/2015 8:49 am
Pagina 2 / 2
Deel: