Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Spugen

19 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,429 Bekeken
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik heb een vraag over een van mijn katten. Zij kan geen kvv eten zonder meteen te gaan spugen. Zij wil wel, maar het blijft echt niet binnen. Bij geen enkel kvv dat ik tot nu toe geprobeerd heb, blijft het binnen. Een theelepeltje of minder is al te veel. Mogelijk lukt het nu wel met Carnivoer, Wild, dat ik op het moment uitprobeer. Als voer krijgt zij nu Animonda van Carny omdat dat wel binnen blijft en het m.i. het meest geschikte is na kvv.

Wat is er anders in Carnivoer vergeleken bij ander kvv? Ik ga er van uit dat dit goed gaat bij haar na een aantal dagen te hebben gegeven bij kleine beetjes door het dagelijkse voer.

Gr.

Vega

 
Geplaatst : 06/01/2015 2:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat er anders is aan Carnivoer, dat kan vanalles zijn, ik weet niet welke andere merken je geprobeerd hebt. Het kan zijn dat de andere merken een premix bevatten, CarniVoer bevat dat niet. Verder bevat Carnivoer alleen vlees van bewegende delen, en niet alle merken doen dit. Het kan ook zijn dat de andere merken meer vet bevatten, en dat vet niet zo goed valt. Carnivoer wild is een vrij magere kvv. Of zaten er misschien plantaardige ingrediënten in de andere merken die je probeerde? Misschien kun je het Carnivoer zelf vragen, die weten het vast beter dan ik :)

Wel opmerkelijk, en voor mjj interessant om te weten! Ik hoop dat het goed blijft gaan.

 
Geplaatst : 07/01/2015 5:45 pm
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Zij heeft gisteravond wel rauwe zalm gegeten en vanmiddag stukjes kippennek. Nu kijken of deze onderdelen goed blijven gaan, ook na een tijdje. Ik heb nu voor honden en katten een testpakket van OerVoer. Misschien kan ik de vraag eens voorleggen bij Carnivoer. De poes heeft kvv gehad van Tinlo/Barfmenu, Haaksbarf en zelfs rechtsreeks een mix van het slachthuis (via hom. d.a.). Ook de mixen van Carnibest en Tinlo (Cattery) houdt zij niet binnen. Dus ook de pure kvv spuugt zij meteen uit. Als ik meer weet, laat ik het weten.

 
Geplaatst : 07/01/2015 6:43 pm
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Het kippennekje is er inmiddels ook alweer uit... Hoogstwaarschijnlijk dan een allergie voor kip (en rund) en nog voor iets anders, maar wat..... Vraag is inmiddels gesteld aan Carnivoer.

 
Geplaatst : 07/01/2015 7:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Waarom denk je dat het een allergie is? Zou het niet iets met de vertering zijn? Heb je al een dierenarts gevraagd? De mensen van CarniVoer zijn ook dierenarts, dus misschien weten ze ook wel een andere mogelijkheid.

Zijn er naast overgeven nog andere klachten zoals jeuk?

 
Geplaatst : 09/01/2015 10:15 am
 dima
(@dima)
Berichten: 15
Lid
 

Mijn kat braakt ook alle eten eruit als hij vers gegeten heeft. Ook verschillende merken geprobeerd mocht niet baten.  Terwijl als hij brokken of blik eet alles erin blijft.

Ik dacht ook eerst aan een voedselallergie, maar nu denk ik aan gevoelige spijsvertering. Maandag ga ik naar de dierenarts toe en dan hoor ik wel wat hij zegt.

 
Geplaatst : 09/01/2015 11:33 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja dat komt vaker voor, dat rauw gewoon niet wordt verdragen. Natvoer vind ik ook een prima alternatief, het is alleen wat duurder, maar zeer geschikte voeding voor katten. Het merk dat je voert is prima, als je stopt met rauw voer proberen, kun je misschien wat meer merken afwisselen. Onder het kopje natvoer heb ik wat merken opgenoemd.

Soms helpt het om het eerst licht te koken en dan steeds rauwer te voeren, dat kun je ook nog proberen, maar ik vrees dat het lastig gaat worden met rauw als ik het zo lees.

Ben benieuwd wat de dierenarts adviseert. Ga je naar een arts die zich goed heeft verdiept in voeding? Anders kom je met Hills Science Diet thuis!

 
Geplaatst : 09/01/2015 2:17 pm
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Carnivoer heb ik eergisteren gemaild, maar nog geen reactie gehad. Van een andere holistische d.a. begrepen dat katten wel eens een allergie hebben voor kip en rund, en dat dat juist in veel kvv's zit. Vwb vertering, het kvv is amper binnen of het komt er al weer uit. Het is echt meteen spugen, is dat dan spijsvertering? Wild van Carnivoer verdraagt zij wel, tot nu toe. Dat is toch ook echt rauw..

 

 
Geplaatst : 09/01/2015 8:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als het er echt meteen weer uitkomt zou ik eerder denken aan de spijsvertering, maar het is dan wel opmerkelijk dat CarniVoer wel goed gaat. Zou het er mee te maken hebben dat het om een voeding met wild gaat? Die hebben vaak geen granen gegeten, geen medicijnen gehad, geen synthetische stoffen in hun voeding... Dan zou een Oervoer-mix van wild ook goed moeten gaan. Idee om te proberen?

Het klopt dat bij een voedselallergie, er vaak allergie voor rund en kip is, volgens mij komt dat mede doordat dat in de meeste voedingen zit. Heb je van Haaksbarf alleen de rund en/of kip geprobeerd? Want Haaksbarf heeft maar 1 diersoort per mix.

 
Geplaatst : 10/01/2015 12:43 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ben benieuwd Daphne, wat de dierenarts zegt. Ga je wel naar een dierenarts die zich goed heeft verdiept in voeding? Anders krijg je standaard het advies om geen rauw te voeren.

Het klinkt alsof het er echt aan ligt dat het rauw is, anders had je ook wel klachten moeten merken op andere voeding. Heb je geprobeerd het licht gekookt te geven (alleen goed fijngemalen kvv), en geeft je kat ook over als je een beetje rauw voer door het blikvoer heen doet?

 
Geplaatst : 10/01/2015 12:46 pm
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Van OerVoer al wel de hert/haas geprobeerd. Zij moest 1x wel overgeven en 1x niet. Kan zijn dat het overgeven in verband met iets anders was. Beetje bosduif bleef wel binnen (gemengd met Carny-Animonda). Even daarvoor heeft zij een piepklein stukje van polderhoen karkasje wel weer uitgekots. Zij had daar amper iets van genomen. Eerder likken dan eten omdat zij nog niet echt gewend is aan het knagen ergens aan. Ik zal vanavond kijken hoe het verder gaat met de bosduif als ik meer daar van geef. Vis gaat volgens mij wel altijd goed.

Van Haaksbarf heeft zij konijn gehad, maar ook dat ging mis. Van Tinlo gaat alles mis. Dat is toch ook met 1 diersoort. Het blijft verder puzzelen. Probeer nu alles goed bij te houden, zeker nu ik weet dat rund en kip boosdoeners kunnen zijn in het voer. Nog geen reactie van Carnivoer helaas. OerVoer helpt mij ook mee denken. Wie weet hebben zij nog een idee over hoe of wat.

 
Geplaatst : 10/01/2015 4:06 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah dat is interessant! Want de theorie dat graanetende dieren niet goed gaat kan nog steeds nu. Herten krijgen vaak wel graan te eten, tenzij het wilde hert is. Haas is wel echt wild. Bosduif van Oervoer is ook echt wild, en zou dus goed moeten gaan volgens mijn theorie. Wat vissen te eten krijgen weet ik niet, maar als het om zalm gaat zullen ze vooral eiwit te eten krijgen en misschien graanvrije. Polderhoen eet graan. Konijn ook. Alle varianten van TinLo zijn dieren uit de industrie, die graan krijgen. (Behalve dus de vis misschien)

Ben benieuwd! Wat dan alleen apart zou zijn is dat droogvoer en natvoer met granen wel goed gaan. Of niet?

 
Geplaatst : 10/01/2015 9:07 pm
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Je zou heel goed gelijk kunnen hebben! Natvoer, brokjes en blikvoer gingen allemaal goed. Almonda gaat ook goed, maar daar zitten toch geen granen in? En in Cat Lovers toch ook niet? Maar dat heeft natuurlijk toch een soort van bewerking ondergaan vwb de eiwitten? Ms dat dat ook meeweegt? In de kvv zitten dan wel geen granen, maar in wat de dieren eten wel. Zou het zo nauw steken? Wauw, als jouw theorie opgaat, dan heb ik eindelijk een antwoord op mijn vraag... Ik test verder!

 
Geplaatst : 10/01/2015 9:33 pm
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Ik lees net dat OerVoer hert en ree van de Veluwe heeft, dus echt wild! Graanvrij dus zou je denken. Morgen uitproberen, beetje bij beetje.

 
Geplaatst : 10/01/2015 10:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

In Dog Lovers Gold zit wel graan, namelijk rijst. Maar... Geen tarwe, of andere glutenhoudende granen. Dus dat zou nog kunnen, dat het om de glutenhoudende granen of tarwe specifiek gaat.

Wat me op het idee bracht was dit artikel, vind je vast interessant om te lezen: http://drjeandoddspethealthresource.tumblr.com/post/75711542571/is-a-grain-free-diet-truly-grain-free

Hou je me op de hoogte? Hopelijk gaat hert en ree goed!

 
Geplaatst : 11/01/2015 12:39 pm
Pagina 1 / 2
Deel: