Forum

Acana droogvoer ter...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Acana droogvoer ter vervanging van KVV

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
320 Bekeken
Berichten: 1
Topic starter
(@deftommy)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

onze Mechelaar van 4 jaar krijgt al 3 jaar enkel en afwisselend KVV eend, paard, hert of konijn (Hunter's Home) met broccoli, wortel of zoete aardappel (1kg per dag) wegens een haperende pancreas (EPI) en een auto-immuunziekte (darm). Andere voeding kunnen we haar niet geven volgens een serumtest. Omdat we van plan zijn met een mobilhome rond te trekken, is het onmogelijk om bv 14kg KVV (voor 14 dagen) bevroren te houden in een vriesvakje. Daarom ging ik op zoek naar droogvoer of blik. Zou ACANA Singles Free-Run Duck kunnen dienen, en zouden we er dan evengoed nog groenten bij moeten geven? Maar dan krijgt ze 14 dagen enkel eend. Of zijn er nog alternatieven?

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Het is niet erg om 14 dagen alleen maar eend te geven. Groenten erbij geven mag, is een gezonde toevoeging, maar het is niet erg als dat 14 dagen niet in het menu zit.

Probeer wel vantevoren uit of ze brokken goed verdraagt, zodat je niet in de problemen komt onderweg. Je zou dan zelf nog verteringsenzymen kunnen toevoegen ivm EPI. Acana bevat volgens mij wel een wat hoger vezelgehalte dan wordt aanbevolen bij EPI (max 4%). 

Je kunt eventueel er ook voor kiezen om houdbaar natvoer te geven, of om onderweg in supermarkten vlees te kopen. In Hunters Home zat ook altijd kip (als calciumbron), dus als ze op Hunters Home geen problemen had, verdraagt ze kip waarschijnlijk ook goed.

Beantwoorden
Deel: