Forum

bouvier heeft jeuk.
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

bouvier heeft jeuk.

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
398 Bekeken
Berichten: 1
 AM
Topic starter
(@am)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Hoi onze bouvier staat al een tijd op vers voer. Compleet. Kivo eend en daily meat lam hert. 

 Omdat ze meer jeuk kreeg(hadden ook vlooien die zijn nu weg). zijn we overgegaan op konijn compleet. Dat leek te helpen.  Aangezien dit te prijzig is voor onze portemonnee toch weer op kivo eend gegaan. Ook om te kijken hoe ze hierop reageerde. 

De jeuk neemt toe,  wel weer meer bij verveling of spanning lijkt ook. 

Ook zie ik dat ze toenemende last van roos op haar hele rug heeft. 

Verder geen jeuk aan haar poten of oorontsteking. 

Wat heel lastig is om zuiver te krijgen wat het probleem.is. 

Ik heb tea tree &aloë shamp van espree bio. 

Dit zal mogelijk de jeuk wat verzachten, maar ik zoek een oplosding meer vanbinnen uit.

Komt ze tekort qua voeding?

Wat kan ik haar als supplement geven? Omega 3 ook 6?

Ik las yoghurt?

Ik vind t zo vervelend te zien dat ze last heeft en ik niet weet wat de oorzaak is 

En dan wil.ik 5 dingen tegelijk aanpakken.. 

Anne-Marie 

 

 

 

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Dag Anne-Marie,

 

Als eerste lijkt het me een goed idee om een consult af te nemen bij een orthomoleculair voedingsdeskundige voor honden. Deze neemt de tijd om alle relevante informatie te inventariseren en heeft veel verstand van voedingsstoffen. Het is zeker een mogelijkheid dat er tekorten meespelen. Stress heeft ook invloed op de darmen, en verveling is ook een vorm van stress, dus dat past ook in dat plaatje. Wat je zelf zou kunnen proberen is inderdaad wat extra omega 3 geven, alhoewel dat in Daily Meat ook al zit dus het risico op een tekort is niet heel groot. Je kunt de darmen extra ondersteunen met goede probiotica, en eventueel een goede multivitamine geven op de dagen dat je een voeding zonder toegevoegde vitamines en mineralen geeft. Je kunt wat immuunmodulerende kruiden/stoffen geven zoals chlorella en/of ashwagandha. Ashwagandha heeft als voordeel dat het ook stressmodulerend werkt. Maar dit is slechts een greep uit de vele mogelijkheden. Het is het effectiefst om gericht te werken met een orthomoleculair voedingsdeskundige. Succes!

Beantwoorden
Deel: