Forum

Hond met allergie
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Hond met allergie

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
448 Bekeken
Berichten: 2
Topic starter
(@katrienb)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden
 
Ik heb nog steeds niet de juiste brok voor onze Berner Senne Lou gevonden (juist 1 jaar)….
Natuurlijk koud geperste brok met zalm of paard krijgt hij serieuze allergie op via zijn huid!
Nu zit ik op Prins hypo allergeen met Lam en rijst en daar doet hij het wel goed op maar is zijn behoefte altijd plat 😩
Ik heb iedere keer weer schrik als ik iets nieuw geef dat hij terug allergie aanvallen krijgt….
Nu ben ik aan het denken om Kivo, Renske of Carnilove met eend te geven (brokken zonder granen) 
Maar welke neem ik dan het beste?
Of zou ik toch beter bij Lam blijven?
1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Dit is een vaakvoorkomend verschijnsel, dat nieuwe brokken de ene klacht verbeteren, maar dat er een ander probleem voor in de plaats komt.

Het zou kunnen dat hij niet allergisch is voor lam, maar dat er teveel koolhydraten in de Prins-brok zitten. Maar een brok met eend proberen kan natuurlijk prima. Maar zorg er ook voor dat de darmen weer in orde komen, anders blijven de problemen ontstaan.

Toevallig sluit het weetje van de dag (10 augustus) op je vraag aan:

Wist je dat brokken bij sommige honden en sowieso voor klachten zorgen? Je kan dan wel blijven zoeken naar een geschikte brok, en als de klachten al verdwijnen, ontstaat er weer een nieuwe klacht. Hoe kan dat? Brokken is het soort voer dat het slechtst verteerbaar is, de hoogste hoeveelheden belastende stoffen bevat en waarin de hoogste hoeveelheden goede voedingsstoffen verminderen tijdens het bewaren. Het is dus ook de moeite waard om te kijken of een ander soort voer een optie is.

Lees meer over alle soorten voer (met doorklik naar prijsvergelijkingen):

Het beste hondenvoer

Beantwoorden
Deel: