Forum

Houdbare worsten va...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Houdbare worsten van ZooChef?

7 Berichten
2 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
1,028 Bekeken
Berichten: 4
Topic starter
(@guusje2)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Hoi,

Ik ben benieuwd wat de gedachten over de houdbare worsten van ZooChef (dus niet Dogchef) zijn? 

Ik zit te kijken naar de lam variant maar ik kan niet achterhalen wat voor vlees erin zit en of er bijvoorbeeld bot in zit of een supplement.

Wat is jouw idee over dit merk?

Groetjes Lisa

6 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

De samenstellingen van de houdbare worsten van Zoochef zien er prima uit, maar inderdaad missen er een paar details om het echt goed te beoordelen. Ik neem aan dat je dit artikel al gevonden had https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goed-natvoer-blikvoer/

Je zou zoochef kunnen vragen hoeveel procent lever er in zit en wat de calciumbron is. 

Beantwoorden
1 reactie
(@guusje2)
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Lid
Berichten: 4

@voerwijzer-meike ik zag dat je in november had gereageerd op een vraag over de houdbare worsten van Kivo. De kritische noot die je daarbij had geldt volgens mij niet voor de lam variant. Zou je deze variant als beter beoordelen? Ik wacht ondertussen op antwoord van Zoochef.

Beantwoorden
Berichten: 4
Topic starter
(@guusje2)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Reactie van ZooChef ze benoemen hiermee nog steeds  niet wat voor vlees er wél in zit en in welke verhouding:

Bedankt voor je vraag over de gestoomde lam variant van ZooChef. 

In deze worst zit maar liefst 80% lamsvlees, en belangrijk om te weten is dat er geen orgaanvlees, zoals lever, in verwerkt is.

 

Wat betreft de calciumbron, een deel van het calcium komt uit het zeewier dat in de worst zit. 

Daarnaast wordt deze worst aangevuld met een natuurlijke vitamine- en mineralenmix om ervoor te zorgen dat het voer 100% compleet is voor jouw hond. 

Hierin zijn ook de juiste hoeveelheden calcium opgenomen

Beantwoorden
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

De calciumbron is dan dus voor het grootste deel een calciumsupplement,  zoals calciumcarbonaat. Er zitten geen organen in, wat in ieder geval betekent dat de balans tussen vitamines niet wordt scheef getrokken. Mijn voorkeur gaat uit naar wel organen (in de juiste hoeveelheden) en een daarop aangepaste premix, maar dit is ok.

Beantwoorden
Berichten: 4
Topic starter
(@guusje2)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

ik zag dat je in november had gereageerd op een vraag over de houdbare worsten van Kivo. De kritische noot die je daarbij had geldt volgens mij niet voor de lam variant. Zou je deze variant als beter beoordelen? En dan ook beter dan de ZooChef?

Ruw eiwit:        13.4%

Ruw vet:            8.5%

Ruw celstof:     1.7%

Ruw as:             1.8%

Calcium:           1.0%

Fosfor:              0.5%

Vocht:              63.8%

 

78% lamsvlees (5% hart, 8% pluck (lever, long, longhaas), 15% zilvervliesrijst, 3% groenten, 2% fruit

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel: