Forum

Kivo Houdbare worst...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Kivo Houdbare worsten

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
758 Bekeken
Berichten: 1
Topic starter
(@saskiad)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Graag wil ik meer info over Kivo houdbare worsten. Zijn dit complete maaltijden? Er staat op de site wel groenten en fruit toegevoegd maar niet hoeveel vitamines e.d. erin zitten. 
Ik overweeg het te voeren aan mijn sportieve Jack Russel van 14 maanden. En ik wil dat hij zeker niets tekort komt voor een goede sportcarrière in de toekomst.
KVV van Kivo vond hij in het begin wel lekker maar liet het waarschijnlijk daarna staan. De geperste brok die Kivo verkoopt lust hij ook niet. Vandaar eventueel een overstap naar gestoomd vlees. 

2 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ik ga Kivo een email sturen. Als ik antwoord heb zal ik mijn beoordeling geven. Je kunt met deze punten alvast een eerste beoordeling maken: https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goed-natvoer-blikvoer/. Kijk bijvoorbeeld naar het vetgehalte en het calciumgehalte (maximaal 1% calcium zou ik aanhouden).

Beantwoorden
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ik heb geen antwoord gekregen, dus zal op basis van de info die er wel is mijn visie geven:

- ik denk dat er een premix inzit. Als je de percentages van de ingrediënten optelt, blijft er een paar procent over, dit zal de premix zijn

- Er zit heel erg veel calcium in volgens de analyse. In de smaken Kip, Rund en Eend zit zelfs meer dan als maximum wordt aanbevolen door de Fediaf (maximum voor volwassen honden is 6,25 gr/1000 kcal). 

- De meeste smaken zijn erg vet (bevatten meer vet dan eiwit)

- Ik vind 15% rijst vrij veel voor een vleesworst, maar vergeleken met brokken is het wel een verbetering

 Het lijkt me prima om af en toe te geven of tijdelijk, maar ik durf het niet aan te bevelen als dagelijkse maaltijd voor langere periode.

 

Beantwoorden
Deel: