Forum

Krokante brok combi...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Krokante brok combineren met kvv

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
682 Bekeken
Berichten: 2
Topic starter
(@jara_26)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Hoi! 

Binnenkort kunnen wij onze pup ophalen, een Engelse Cocker Spaniel. Wij willen graag brokken combineren met kvv, waarbij we in de ochtend brokken willen voeren en in de middag/avond kvv. Maar er zijn zo veel meningen over, dat ik niet weet wat nu goed is en wat niet.

Er is veel uiteenlopende informatie te vinden over het combineren van brokken met vers vlees. Geperste brok, krokante brok, niet combineren vanwege verteringsstelsel, minimaal 6 uur ertussen laten, etc... 

Onze fokker geeft al 30 jaar lang in de ochtend een goede krokante brok en 's avonds complete kvv. We willen graag Acana brokken voeren vanwege het hoge percentage vlees (en de goede beoordeling op voerwijzer.com) en als kvv BARFmenu waarbij we zo nu en dan smaken afwisselen. 

Alvast bedankt 🙂 

2 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Voor de meeste honden is het geen probleem om krokante brokken te combineren met rauwvoer. Ook niet als het gemengd wordt. En als het de vertering wel verstoort, merk je dat aan de ontlasting en kun je de voeding of de combinatie aanpassen. Je kunt dus zelf bepalen wat jou het beste lijkt en dat uitproberen en goed opletten hoe het lichaam (zoals ontlasting) er op reageert.

In het boekje Rauwvoer voor de hond beantwoord ik deze vraag wat uitgebreider, en vele andere vragen die voorbij komen als je begint met rauw voeren. www.voerwijzer.com/reviews-boek-rauwvoer-voor-de-hond

Beantwoorden
Berichten: 2
Topic starter
(@jara_26)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Bedankt! Ik dacht inderdaad gewoon te proberen en kijken wat werkt voor onze hond. Ik wilde alleen zeker weten dat het geen eventuele gevaren met zich meebrengt (zoals de dame in de dierenwinkel deed vermoeden). 

 

Ik ga het e-book eens bekijken 🙂 

Beantwoorden
Deel: