Forum

Mijn Maine-Coon kit...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Mijn Maine-Coon kitten eet UITSLUITEND Alaska Konijn- is echter aanvullende voeding : kan dat kwaad of iets bijgeven?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
314 Bekeken
Berichten: 1
Topic starter
(@flatsix)
Lid
Deelgenomen: 11 maanden geleden

Wij hebben een zeeer kieskeurige maine-coon (ondertussen 8 maanden oud). Wij voeren KVV-voeding, onze diepvriezer bevat reeds alle merken en smaken die je kunt bedenken, maar onze kat wil alleen ALASKA KONIJN eten, zelfs konijn van andere merken wil die niet, ook geen vis, rund, schaap, kip, kalkoen enz.

Hij eet goed zolang hij zijn ALASKA maar krijgt. Nu is deze voeding aanvullend, bevat dus niet alles wat de kat zou moeten krijgen en je moet dan afwisselen met de verschillende smaken om tot een volledige voeding te komen; dit gaat met onze kat niet want dan eet ze bijna niet en het is een opgroeiend kitten, dus gaan we ze niet verhongeren.

Kan ik gewoon 99% Alaska konijn blijven geven, of moet ik apart proberen vitaminen (of andere...??) bijmengen in het eten?

 

Kat is nu 8 maand en weegt 6.5kg. - alles ziet er normaal uit.

 

Graag jullie advies?

 

 

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Alleen Alaska Konijn is inderdaad erg eenzijdig. Met konijn is er waarschijnlijk ook nog een extra risico op taurine-tekort. Een multivitamine (met taurine) toevoegen is een oplossing, maar je kunt ook met een orthomoleculair voedingsdeskundige kijken welke voedingsstoffen in het menu tekort komen om alleen die aan te vullen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan vitamine D (correcte hoeveelheid is erg belangrijk, teveel is ook niet goed), taurine en omega 3.

Het menu met compleet natvoer aanvullen is ook een optie, als ze dat wel lust.

Beantwoorden
Deel: