Forum

Senior voeding te v...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Senior voeding te vet voor hond met overgewicht?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
314 Bekeken
Berichten: 1
Topic starter
(@sjaak)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Dag, mijn hond (grote Golden Doodle van bijna 8, gecastreerd) heeft overgewicht. Opgelopen door minder bewegen na heupoperaties. Hij heeft nu nog KVV en brokken. Ik vraag mij af wat ik hem het beste kan gaan geven. Light brokken of senioren brokken. Meike beoordeelt de Senior brokken van Orijen en Acana heel goed. Die hebben wel een hoger vetgehalte dan Light brokken. Kan ik dan beter kiezen voor Light- in plaats van an senior brokken?

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Dat hangt van de samenstelling af en van de behoeftes van je hond. Qua brokken zou ik inderdaad een verlaagd vetgehalte kiezen, zonder dat het koolhydraatgehalte hoog is. Hoeveel vet weinig genoeg is, zal waarschijnlijk een kwestie van uitproberen zijn. En ook hoe hoog het eiwitgehalte kan zijn, je hebt kans dat ze van Orijen te dunne ontlasting krijgt. Zowel Senior als Light zijn prima, dus als je het echt niet weet kun je ook eerst het ene een paar weken (3 a 4) en daarna het andere een paar weken proberen, om te kijken welke beter bevalt.  

Je kunt ook overwegen om een paar weken even alleen rauwvoer te geven, daarmee is afvallen meestal wat makkelijker. Let dan wel op het vetgehalte.

En zoek eens op internet op intermittent fasting voor de hond, of als je mijn boekje hebt, zoek het daar even in op. Dat kan ook helpen.

Beantwoorden
Deel: