Forum

Slappe stoelgang Du...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Slappe stoelgang Duitse staande draadhaar

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
289 Bekeken
Berichten: 2
Topic starter
(@femkeb)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Beste

Fons, een Duitse staande Draadhaar van bijna 2 jaar, heeft altijd wat zwakkere darmen gehad. De laatste maanden sukkelt hij met zijn anaalklieren, doordat hij niet moet "persen" bij zijn stoelgang. Die laatste is trouwens eerder aan de slappe kant. Voor de rest staat hij heel mooi, ook zijn vacht blinkt. Hij krijgt Opti Life Skin Care. We zijn nu op zoek naar een gelijkaardige maar meer vezelrijke brok! Tips?

Opti Life Skin Care:

SAMENSTELLING

zalm (gedehydreerd, 25%), rijst (25%), rijstbloem, dierlijk vet, plantaardige vezels (cellulose 4%, bietenpulp 1%), lijnzaad, biergist, zalmolie (1%), mineralen, FOS (0,1%), MOS (0,1%), lecithine, zeealgen (Ascophyllum nodosum), glucosamine 500 mg/kg, rozemarijn (14 mg/kg), afrikaantje, groene thee (10 mg/kg)

 

ANALYTISCHE BESTANDDELEN

eiwit 23,0%, vetgehalte 14,0%, ruwe celstof 2,5%, ruwe as 6,9%, calcium 1,0%, fosfor 0,7%, omega 3-vetzuren 1,2%, omega 6-vetzuren 1,2%

 

TOEVOEGINGSMIDDELEN/KG

NUTRITIONELE TOEVOEGINGSMIDDELEN

vitamine A 22000 IE, vitamine D3 1200 IE, vitamine E 500 mg, vitamine C 200 mg, β-caroteen 1 mg, taurine 1000 mg, biotine 4000 µg, 3b103 (ijzer) 75 mg, 3b202 (jodium) 3 mg, 3b405 (koper) 10 mg, 3b413 (koper) 5 mg, 3b503 (mangaan) 50 mg, 3b605 (zink) 100 mg, 3b607 (zink) 42,5 mg, 3b801 (selenium) 0,2 mg, 3b8.12 (selenium) 0,1 mg

 

TECHNOLOGISCHE ADDITIEVEN

antioxidanten: tocoferolen 20 mg/kg clinoptiliet van sedimentaire oorspring 10 g/kg

 

 

 

3 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Als de brok goed bevalt, en je wilt meer vezel voeren, lijkt me de simpelste oplossing om zelf vezel toe te voegen. Je kunt bijvoorbeeld 60 a 120 gram gekookte groentes toevoegen. Wat betreft de gevoelige darmen kun je beginnen met veilige groentes zoals wortel en pompoen.

Beantwoorden
1 reactie
(@femkeb)
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Lid
Berichten: 2

@voerwijzer-meike 

 

Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord. Gekookte groenten toevoegen is zeker een goed idee, maar we willen ook de piste van andere voeding bekijken. We vermoeden dat Fons nogal gevoelig is; veel haaruitval het hele jaar door (gepaard met jeuk), slappere stoelgang... Is er een merk dat je ons zou aanraden?

Beantwoorden
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ik zou als eerste aanraden om ook eens te kijken of natvoer of rauwvoer een optie is, dat bevat minder belastende stoffen voor de darmen, het immuunsysteem en het ontgiftingssysteem en kan daardoor ook een goede invloed hebben op bijvoorbeeld ontstoken anaalklieren. Oervoer schreef hier eens een interessant artikel over: https://www.oervoer.com/blog/post/daar-zit-een-luchtje-aan

Ik weet niet uit mijn hoofd welke merken wat meer vezels bevatten, volgens mij Acana en Orijen. Deze merken hebben ook visbrokken. Orijen zou ik niet als eerste kiezen om te proberen, in verband met het hoge eiwitgehalte.  Andere goede merken met visbrokken zijn Celtic Connection (4% vezel) en Farmina (2,9% vezel). 

Beantwoorden
Deel: