Forum

Vekleuring vacht
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Vekleuring vacht

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
438 Bekeken
Berichten: 2
Topic starter
(@hildestyle)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

We hebben een hele zoektocht naar het geschikte voer achter de rug en uiteindelijk uitgekomen op vers vlees van lotgering (paard en eend) aangevuld met groenten en een premix en als brok celtic connection lam en geit. Onze 1 jarige weimaraner had heel veel last van gevoelige maag en darmen en sinds ik rund en kip mijd gaat het best goed, maar nu merk ik dat haar vacht anders van kleur is geworden, bruiner, kan dat aan de voeding liggen? Van het weekend hadden we afgesproken met een broertje en die had nog wel die mooie kleur. Volgens haar zou het aan de wortelen kunnen liggen die is toegevoegd aan de groenten en aan de brok? Iemand een idee? groetjes Hilde

 
2 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Dat is een goede vraag, waar te weinig over bekend is om zo een antwoord te geven. Er zijn verschillende oorzaken bekend voor het verkleuren van de vacht, en voedingstekorten is daar één van. Of caroteen uit wortel in normale hoeveelheden zo'n sterke invloed heeft dat het de vacht verkleurd, is niet goed uitgezocht, maar lijkt me sterk. Je kunt het natuurlijk makkelijk testen door een paar maanden geen wortel te voeren. In brokken zit zo weinig wortel dat het volgens mij geen invloed kan hebben op de vachtkleur, meestal iets van 2 gram wortel per kg voer ofzo.

 

Wat ik als eerste zou proberen is een andere rauwe voeding voeren voor een paar maanden. Op Lotgering hoor ik relatief veel klachten en er is zeker een risico dat er op deze voeding tekorten ontstaan.

Beantwoorden
Berichten: 2
Topic starter
(@hildestyle)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Mercikes voor je snelle antwoord, geef ze inderdaad soms wel eens een wortel. Zal eens proberen om dat al te laten.

Is het beter om helemaal over te schakelen op celtic connection of beter een ander merk vlees en dan een iets goedkopere brok om zo toch beetje de kosten te drukken, ik gaf vroeger carnibest maar dat vind ik zo duur geworden ondertussen en daar had ze ook veel rommelende darmen mee.

 
Beantwoorden
Deel: