Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Combineren KVV en brok (allergie)

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
637 Bekeken
(@jeanne)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Onze hond heeft een tijd terug Taste of the Wild brokken gehad waarop ze een allergische reactie kreeg. Rode oortjes, siepoogjes, vlekken op de buik etc. Hierna ben ik overgestapt op KVV maar bleven de klachten toch aanhouden. Na een tijd (12 weken) een eliminatiedieet te hebben gegeven ben ik toch weer overgestapt op Royal Canin brokken Allergenic omdat het mij te lang duurde en ze iedere keer AB kreeg. Ook omdat ik destijds  een ernstig zieke man had met weinig weerstand en ik met KVV geen risico wilde lopen. Op deze brok doet ze het goed maar merk ik wel dat haar anaalklieren iedere 2 maanden vol zitten terwijl ze dat bij KVV niet had. Ik wil nu beide gaan combineren om te kijken of daarmee haar ontlasting harder gaat worden: 's ochtends brok en 's avonds KVV en dan geen rund of kip omdat ik het idee had dat daar de allergische reactie van kwam (granen?). Welke KVV kan ik nu het beste geven zonder verhoogde kans op een allergische reactie?

 
Geplaatst : 05/09/2015 1:33 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Welke kvv heb je eerder geprobeerd, waar ook klachten op kwamen? Alle diersoorten vermijden die je hebt gevoerd en waar een reactie op kwam, dus die van Taste of the Wild en de kvv's. Het liefst ook granen vermijden, maar omdat Royal Canin granen bevat en daar geen reactie op ontstaat, denk ik dat daar geen allergie voor is. In dit overzicht van kvv-mixen kun je aangeven welke diersoorten en welke andere ingredienten je er niet in wilt, je krijgt dan een overzicht van kvv's die daaraan voldoen. Hoe hoger het calciumgehalte, hoe harder de ontlasting wordt.

Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld 3 dagen brok en 4 dagen per week kvv te geven, of andersom. De kans is dan groter dat in ieder geval die paar dagen dat je hond kvv eet, de ontlasting wat harder is.

 
Geplaatst : 07/09/2015 7:50 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Bedankt voor je reactie.
Van Taste of the Wild heeft ze de brok High Prairie Canine, Pacific Stream Canine en Wetlands Canine gehad. Er was bij deze brokken altijd wel iets waar ze op reageerde. Vaak rode vlekjes op haar buik en rode oortjes.
De merken KVV zijn Tammenga, Lupa, Carnibest en Haaksbarf.
Ik ga kijken op het lijstje wat ik nu het beste kan geven.
Mocht je nog advies voor me hebben hoor ik het graag van je!

 
Geplaatst : 09/09/2015 12:54 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hm dan zou ik eerder verwachten dat het bij Taste of the Wild een reactie is op een toevoeging en niet op een diersoort, maar vermijd voor de zekerheid toch de diersoorten die daar in zitten. Blijft er nog een diersoort over? In een enkel geval reageert een hond op alle dierlijke eiwitten. Dan zijn de brokken met gehydroliseerde eiwitten of een vegetarische brok soms een oplossing. En wat betreft kvv, als alle kvv's problemen gaven, ook die zonder premix, dan kan het zijn dat je hond rauw (nog) niet goed aankan. Je kunt dan proberen of het beter gaat als je het licht kookt. Als dat beter gaat kun je het langzaam steeds rauwer voeren.

 
Geplaatst : 10/09/2015 9:56 am
Deel: