Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

eiwitbehoefte pup

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,034 Bekeken
(@susan-f)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Dag Meike,

Ik heb een vraag over de eiwitbehoefte van pups. Ik lees overal dat die hoger is dan voor volwassen honden, lijkt me inderdaad logisch gezien groei en spieropbouw die ze doormaken en die energie kost, en dat te weinig goede eiwitten de groei belemmeren.

Nu zie ik dat er in KVV vaak percentages rond de 17% eiwit zit, terwijl dat bij brokken voor pups al snel naar de 30% gaat. Nu ben ik heel benieuwd wat een pup minimaal aan eiwitten nodig heeft en of een goede brok dus niet beter is dan KVV voor een hond die nog in de groei is.

Benieuwd naar jouw reactie hierop!

Groet Susan

 
Geplaatst : 16/04/2016 4:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Susan,

Een hele goede vraag. Een pup heeft inderdaad meer eiwit nodig voor een gezonde ontwikkeling tot volwassen hond. Hierbij kijken we meestal niet maar het percentage eiwit, omdat je dan niet meerekent dat van het ene voer veel meer gegeten wordt dan van het andere.

Een kvv met 17% eiwit

Hond eet 250 gram per dag

Is 42,5 gram eiwit per dag

Een brok met 30% eiwit

Hond eet 125 gram per dag

Is 37,5 gram eiwit per dag

Daarnaast is het eiwit uit kvv veel beter verteerbaar dan het eiwit uit een brok. En is het eiwit uit kvv ook bruikbaarder (hoger biologische waarde) dan het eiwit uit een brok. 

Het is dus niet aan te geven hoeveel eiwit een pup nodig heeft, want naast dat elke hond anders is, is ook de bewerking en bron van de eiwitten van belang.

Kvv bevat sowieso genoeg eiwit van goede kwaliteit, als je een goed merk kiest, dus maak je daar geen zorgen over :) 

 

 
Geplaatst : 19/04/2016 1:17 pm
(@susan-f)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Hi Meike, 

Super bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord!

grts susan

 
Geplaatst : 20/04/2016 12:32 pm
Deel: