Forum

Almo Nature natvoer...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Almo Nature natvoer voor de hond?

6 Berichten
2 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
3,046 Bekeken
(@bianca-black)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Ik zag vandaag bij Pets Place dat Almo Nature ook natvoer heeft voor honden. En nou vroeg ik mij af of die een beetje ok is?

Is iemand bekend met dit natvoer? Ik heb voor de zekerheid even de analyses opgezocht, ze komen van verschillende online webshops.

Spoiler
Analyse

HFC Natural:

Kipfilet: Ruw eiwit 13,3%, Ruwe as 0,5%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 3,8%, Vocht 79,3%
Rundvlees: Ruw eiwit 12%, Ruwe as 0,5%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 5,5%,  Vocht 78%
Kalfsvlees: Ruw eiwit 12%, Ruwe as 0,5%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 5,5%, Vocht 78%
Tonijn & Kip: Ruw eiwit 12,4%, Ruwe as 1,5%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 5%, Vocht 79,8%
Kippenboutvlees: Ruw eiwit 11,5%, Ruwe as 2%, Ruwe celstof 0,5%, Ruw vet 2,5%, Vocht 83,5%
Skipjack tonijn & kabeljauw: Ruw eiwit 12% Ruwe as 1,3% Ruwe celstof 0,1% Ruw vet 0,5% Vocht 83%

 

HFC Cuisine:

Kalfsvlees met Ham: Ruw eiwit 12%, Ruwe as 0,5%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 6%, Vocht 79%
Kip met Wortel en Rijst: Ruw eiwit 11%, Ruwe as 1%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 0,25%,  Vocht 87,7%
Rundvlees met Aardappelen en Erwten: Ruw eiwit 9,6%, Ruwe as 0,6%, Ruwe celstof 1,1%, Ruw vet 3,2%, Vocht 80%
Rundvlees met Ham: Ruw eiwit 12,4%, Ruwe as 1,5%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 5%, Vocht 79,8%

 

BioOrganic single protein:

Kip: Ruw eiwit 9,5%; Vocht 82%; Ruwe celstof 0,3%; Ruwe as 2,55%; Ruw vet 5%:
Rund: Ruw eiwit 10%; Vocht 82%; Ruwe celstof 0,3%; Ruwe as 2%; Ruw vet 5%:
Zalm: Ruw eiwit 9%; Vocht 82%; Ruwe celstof 0,3%; Ruwe as 2,5%; Ruw vet 5%:
Kalkoen: Ruw eiwit 8,5%; Vocht 82%; Ruwe celstof 0,3%; Ruwe as 2,5%; Ruw vet 5%:

 

BioOrganic Maintenance (allemaal schijnbaar dezelfde samenstelling):

Ruw eiwit 8,5%; Vocht 81%; Ruwe celstof 0,8%; Ruwe as 2,5%; Ruw vet 5,5%

 

En voor compleetheid de puppy variant:

Kip: Ruw eiwit 9%, Ruwe as 1%, Ruwe celstof 0,1%, Ruw vet 11%, Vocht 76%

Bio: Ruw eiwit 10%; Vocht 79%; Ruwe celstof 0,4%; Ruwe as 2,5%; Ruw vet 6%

Heeft iemand er ervaring mee? Is het een beetje geschikt? En welke hiervan zouden 'compleet' zijn, en welke niet? Ik weet dat voor katten niet alle varianten echt compleet zijn, is dat voor honden ook zo? 

 
Geplaatst : 30/10/2020 11:16 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan de samenstellingen niet vinden. De website van Almo Nature lijkt de samenstellingen niet te vermelden. De analyses zien er prima uit, alleen de analyse van de puppyvariant met kip niet (meer vet dan eiwit).

 

Je kunt de volgende keer dat je bij de dierenwinkel bent naar de samenstellingen kijken, en letten op de volgende punten:

  • het bevat voornamelijk vleesproducten en eventueel groenten
  • bevat geen of weinig zetmeel (zoals graan, aardappel of erwten)
  • het bevat alleen gespecificeerde ingredienten, en dus niet 'vlees en dierlijke bijproducten'
  • het bevat geen plantaardige bijproducten, soja of suiker
 
Geplaatst : 31/10/2020 11:25 am
Bianca Black reageerde
(@bianca-black)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike  Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik ga er deze week heen om te kijken welke varianten ze hebben en wat er op staat. Ik zag ook dat er van Schesir natvoer voor de hond is. Die van de katten schijnt wel goed te zijn, dus hopelijk hebben ze hier de hondenvariant ook zodat ik die kan bekijken, want daar kan ik niet zoveel over vinden voor honden. 

 
Geplaatst : 04/11/2020 9:15 pm
(@bianca-black)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike  Oh en nog een vraagje, wat vind je van de Renske natvoer varianten voor honden? Ik zat te kijken naar de kuipjes (Vers Vlees Maaltijd) en de stoofpotjes. Is dat wat, of misschien mooi ter afwisseling met wat anders? 

 
Geplaatst : 04/11/2020 9:43 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

@bianca-black

Ja die vind ik prima geschikt om ter afwisseling te geven. Door het ingrediënt 'smeerwortel' raad ik voor de zekerheid af om het langdurig als hoofdvoeding te geven.

 
Geplaatst : 06/11/2020 2:45 pm
(@bianca-black)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike Oke dank je wel! Ik heb een paar kuipjes van Renske gekocht om te kijken of de hond het lekker vindt 🙂  Ik heb ook naar de HFC blikjes gekeken van almo nature, er staat dat er geen dierlijke bijproducten in zitten (in de bio versie wel). Dus ik ga die ook proberen! 

 
Geplaatst : 07/11/2020 6:51 pm
Deel: