Forum

Berekening / formul...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Berekening / formule hoeveelheid voer

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,614 Bekeken
(@cobiee)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Goedendag,

Aan de hand van deze website (het forum en de artikelen) heb ik besloten om onze labrador x golden retriever pup van 15 weken en 12 kilo over te zetten op Acana Classic Prairie Poultry én daarbij zalmolie.
Dit omdat hij bij de brok van Proplan puppy veel ontlasting heeft (5 a 6x grote hopen) en een doffe vacht. (Ik hanteer de geadviseerde hoeveelheid voer welke geadviseerd staat op de verpakking.)

Mijn vraag:
- Hoeveel calorieën heeft een hond nodig en hoe bereken je dit?
- Kan ik de hoeveelheid voer voor mijn hond ook zelf berekenen? Bijvoorbeeld door: aan de hand van zijn kilo's/ aantal benodigde calorieën met behulp van een berekening / formule?

Met vriendelijke groet,
Cobie

 
Geplaatst : 14/01/2019 1:25 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik gebruik zelf de Fediaf richtlijnen voor het berekenen van de benodigde hoeveelheid calorieën. Deze richtlijnen kun je hier downloaden: http://www.fediaf.org/self-regulation/nutrition/

Makkelijker is het om een online calculator te gebruiken, zoals deze: https://www.petnutritionalliance.org/dog.php

 
Geplaatst : 20/01/2019 12:52 pm
(@cobiee)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Zelf vind ik het document van Fediaf te lezen, wellicht wil u mij nogmaals helpen.

Ik vond een berekening uit 2015, klopt deze nog steeds?:
De Fediaf-richtlijnen(2015) adviseren:
Pups tot 50% van volwassen gewicht: 210 kcal per kg^0,75
Pups 50%-80% van volwassen gewicht: 175 kcal per kg^0,75

Mijn situatie
Mijn puppy reu labxgolden is nu 14 kilo en 17 weken, verwachting bij volwassen om en nabij 30 kilo.
Berekening: 210 x 7.24 (14 kilo tot de macht 0.75) = 1520,40 calorieën per dag
Acana poultry Prairie bevat 3494 kcal/kg
1520,40 / 3494 = 0.435 gram per dag Acana poultry Prairie. Klopt dit?

Excuus voor de lange vraag, maar wanneer ik eindelijk weet hoe ik de berekening moet hebben kan ik hier vele jaren en kilo’s mee verder

 
Geplaatst : 08/02/2019 5:19 pm
Deel: