Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Energique

12 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,533 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi,
Ik wou even vragen hoe jullie denken over Energique voeding.
Mijn hond doet het er erg goed op alleen nou las ik weer ergens dat de kwaliteit niet goed is en vergelijkbaar met kwaliteit van Pedigree brok ???
Hier word ik wel weer een beetje onzeker van ik dacht dat ik het goed deed.
En ga er toch vanuit dat Energique goed is tenminste het bestaat al jaren en heb veel honden er oud op zien worden. Mijn hond heeft goede onlasting hij ruikt niet hij heeft een zachte vacht.
Misschien kunnen jullie mij geruststellen.
groetjess

 
Geplaatst : 15/10/2012 9:21 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Energique is prima voeding. Het is zeker niet vergelijkbaar met Pedigree brokken. Het enige wat jammer is, is dat er tarwe inzit (gelukkig niet zoveel) en dat ze de verhoudingen niet willen vertellen.

 
Geplaatst : 16/10/2012 8:22 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Vind het alleen jammer dat er E nummers in zitten maargoed dat eet een mens ook. heb je ook wat aan de samenstelling? ik heb de sticker van de doos wel

 
Geplaatst : 21/10/2012 4:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Toegevoegde synthetische vitamines hebben ook een E-nummer, dus dat zal het zijn denk ik. (En niet alle mensen eten ze, ik vermijd ze, ook de 'niet schadelijke) Staat er op de doos meer informatie dan op www.voerwijzer.com/energique ? Dan wil ik heel graag zien wat er in zit :) Je mag het overtypen, of een fotootje sturen naar info@voerwijzer.com mag ook. Dank!

 
Geplaatst : 22/10/2012 12:38 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

ruwe as: 2,95%
ruwe celstof: 0,70%
fosfor: 0,48%
toegevoegd per kilo:
Vit.A-E672 6500IE
Vit.D3-E671 650IE
Vit.E 21,93 mg.
Kopersulfaat E4 2mg.

heb je hier iets aan?
groetjes

 
Geplaatst : 23/10/2012 9:13 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dankje, ja die hoeveelheden van de vitamines had ik niet. Heb het er nu bijgezet op  http://www.voerwijzer.com/energique

 
Geplaatst : 25/10/2012 6:24 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

mooi dat je er wat aan hebt ik zou je ook die van pup kunnen geven en ook van de speciaal als je dat zou willen. Groetjess wil je nog van andere voedingen weten ik kan alle verpakkingen elke dag bekijken namelijk. farmfood fresh kan ik ook bekijken. en van de rest kan ik dingen noteren van droog.

 
Geplaatst : 26/10/2012 8:43 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dankje Marillion, zouden bezoekers van de site geïnteresseerd zijn in de preciese hoeveelheden van toegevoegde stoffen... ja, ik denk een gedeelte wel. Als je de informatie voor me hebt, van Energique zet ik dat er ook bij. Werk je in een dierenspeciaalzaak ofzo?

 
Geplaatst : 27/10/2012 10:56 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ja ik zit dichtbij het vuur idd. werk in een tuincentrum.

 
Geplaatst : 27/10/2012 5:24 pm
(@sannedb)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi,
ik wil graag weten welke brokken je zou adviseren icm met Energique puppy?
Vanuit de fokker 2x daags Energique en 2x daags Cavom maar ik zie dat je niet zo enthousiast bent over het merk Cavom.
Groetjes

 
Geplaatst : 24/01/2020 5:54 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat je Energique voert, heeft geen invloed op welke brok de beste keuze is. Hier vind je een lijst met brokken voor pups: https://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken/?_sf_s=Puppy. De brokken met vier of vijf sterren zou ik aanraden. Hen je interesse in een puppybrok die er niet tussen staat? Kijk dan hier: https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goede-puppybrokken/

 
Geplaatst : 25/01/2020 3:20 pm
(@sannedb)
Berichten: 2
Lid
 

Dank je wel voor de snelle reactie!
Ik hoor wisselende verhalen over dat we persé geperste brokken moeten geven (als we een brok erbij willen) omdat we al de schijven Enerqique voeren.
Ik zou graag Acana of Orijen willen geven gezien de kwaliteit, kan dat samen dan?
Met vriendelijke groet

 
Geplaatst : 27/01/2020 11:24 pm
Deel: