Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

EPI en voeding

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,988 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Onze 2 jarige BGS (Bayerische Gebirgssweiss hon) heeft EPI. Naast de EPI heeft zij last van ontstekingen in haar darmen en werkt haar maagklep niet. Op dit moment krijt zij 3x daags tryplase (enzymen), 2x daags tylan (antibiotica) en 4x daags een maagzuurremmer. Omdat de tryplase voorlopig nietmeer wordt gemaakt zijn wij op zoek naar een combinatie van voer waardoor ziij geen tryplas meer nodig heeft. Een tijd geleden zijn wij begonnen met get voeren van vers vlees (carnibest met pancreas) daarnaast krijgt zij brokken van hills id. De internist is geen voorstander van veel vlees geven dit ou meer maagzuur geven en daarnaast ook meer ontstekingen. Wat is jullie ervaring en hebben jullie een suggestie? Daarnaast welk soort vlees met pancreas de beste carnibest, duckvoer of naturslis?

 
Geplaatst : 30/10/2012 7:52 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb geen verstand van deze aandoeningen en durf hier geen advies over te geven eigenlijk. Ik kan wel zeggen wat ik denk dat het beste is: een kvv met zo min mogelijk toevoegingen naast vlees. Carnibest Pancreas bevat plantaardige olie en van Duck Oancreas kan ik de samenstelling niet vinden. Ik weet dat achter Duck een goede voedingsdeskundige zit, dus het zal best een goede kunnen zijn. Over Naturis in het algemeen hoor ik minder goede ervaringen en ik ben er niet van overtuigd dat het hele deskundige mensen zijn die erachter zitten (maar dat zegt niet dat ze het niet zijn natuurlijk). Als Carnibest goed bevalt, zou ik dit blijven voeren. Dat probleem met het maagzuur is erg lastig. Ik denk dat je op Barfplaats betere hulp kan vinden, daar zitten veel mensen met ook medische kennis. Je kan je vraag plaatsen www.barfplaats.nl/forum

 
Geplaatst : 01/11/2012 1:18 pm
Deel: