Forum

graag beoordeling b...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

graag beoordeling brok

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
925 Bekeken
(@maike81)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Onze pup wil ik dit voer gaan geven icm 3dgn vers per week. Graag uw beoordeling over deze brok. Heb geperst van carnis geprobeerd maar daar moet ze telkens van overgeven. Ze is 11 wkn morgen en weegt 4,5 kilo. Een Engelse stafford geef.
Hierbij ingredientenlijst brok.

Zusammensetzung:
Hühnerfrischfleisch (47%), Kartoffelstücke (getrocknet 23%), Truthahnfleischmehl (16%),Geflügelprotein (hydrolysiert), Rübentrockenschnitzel(entzuckert, 3%), Leinsamen (2%), Geflügelfett (1%), Lignocellulose, Bierhefe (getrocknet, 0,5%), Ei (getrocknet), Waldfrüchte (getrocknet, 0,2% Johannisbeere, Holunderbeere), Natriumchlorid, Kräutermischung(getrocknet, 0,2% Schafgarbe, Löwenzahnblätter, Löwenzahnwurzel, Kamille,Brennnessel, Spitzwegerich, Johanniskraut), Calciumcarbonat, Monocalciumphosphat, Hefeextrakt (getrocknet, 0,2% Mannan-Oligosaccharide und Beta-Glucane), Chicorée-Inulin (0,1%), Lachsöl (0,1), Glucosamin (0,02%, Chondroitinsulfat (0,01%)

 
Geplaatst : 04/08/2015 4:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Om een brok goed te kunnen beoordelen, is het ook nodig om de analyse erbij te hebben. Deze heb ik even opgezocht:
Protein 29%
Fettgehalt 15%
Rohfaser 3%
Rohasche 7,5%
Feuchtigkeit 8%
Calcium 1,1%
Phosphor 0,9%
Natrium 0,35%
Omega-6-Fettsäuren 2,5%
Omega-3-Fettsäuren 0,8%

Dit ziet er prima uit! Voor een pup zou ik kiezen voor minimaal 30% eiwit, maar je compenseert het iets lagere gehalte met vers vlees.

Sommige honden zouden last kunnen krijgen van het gistextract (zie <a href="
http://www.voerwijzer.com/msg-in-brokke n"> MSG in brokken en het is niet duidelijk of er goed opneembare of goedkope mineralen worden gebruikt.

 
Geplaatst : 05/08/2015 8:03 am
(@maike81)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo meike,

Bedankt voor je antwoord, ik twijfel tussen deze brok en de dogloversgold original. Of misschien een andere variant? Kun je mij vertellen naar Welke jou voorkeur uit gaat.
Alvast bedankt.

Mvgr maike

 
Geplaatst : 15/09/2015 8:14 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat ik een lichte voorkeur voor Dog Lovers Gold zou hebben, omdat daar betere mineraalverbindingen inzitten. Ondanks dus wat minder eiwit. Maar het verschilt per hond wat beter bevalt, je zou ze heel goed allebei kunnen proberen en dan kijken welke beter bevalt.

 
Geplaatst : 15/09/2015 9:44 am
Deel: