Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Kvv bij pup.

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
639 Bekeken
(@anneke)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Ik heb mijn vorige hondje vanaf Zeven jaar op kvv gehad daarvoor kreeg ze brokken.

Ik krijg over een tijdje een nieuwe pup van een klein ras.Die krijg ik met negen weken.

Ik wil haar op kvv zetten.Welke kvv kan ik geven.Kan ik het rauw geven.En hoeveel per dag moet zij hebben.En moet ik daar nog iets aan toe voegen.Ik ben er heel onzeker over omdat ik niet wil dat ze tekorten krijg.En welke diersoorten kan ik het beste afwisselen.

Bedankt alvast.

 
Geplaatst : 30/10/2014 8:07 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je kunt in principe alle merken voeren. Sommige merken hebben speciaal een puppymix, dat is extra fijn gemalen. Dan zitten er geen stukjes ongemalen bot in.

Ja, je kunt het gewoon rauw voeren. Als je pup gewend is om brokken te eten, zul je de eerste dagen slechte (zachte) ontlasting kunnen verwachten, maar dat is niet erg.

Het maakt niet uit met welke diersoorten je afwisselt. Richtlijnen voor hoeveel je moet geven en waarmee je de kvv kunt aanvullen vind je hier: http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv. De hoeveelheden zijn voor een pup anders dan een volwassen hond, maar voor het aanvullen van het menu geldt hetzelfde.

Veel plezier met je pup straks!

 
Geplaatst : 31/10/2014 1:21 pm
Deel: