Forum

Nierdieet kat dierv...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nierdieet kat diervriendelijk geproduceerd

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,534 Bekeken
(@floorenabel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Eén van onze katten heeft nierdieet.

Nou vroeg ik me af, of er ook een merk is dat diervriendelijk geproduceerd wordt dat geschikt is om aan haar te geven.

Ik zoek zowel brokjes als blikjes / zakjes, omdat ze ook een pilletje moet hebben.....dat ik altijd door een beetje vlees doe.

Ze krijgt nu Royal Canin Renal, maar ik ben eigenlijk op zoek naar eten waar biologisch / scharrel / vrije uitloop / wild vlees in is verwerkt.

Hopelijk bestaat er zoiets!

Groetjes Floor

 
Geplaatst : 13/03/2015 2:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Een biologisch nierdieet voor de kat bestaat, van het merk Bandit: http://www.voerwijzer.com/bandit-kat (onderste). Dit is rauwe vleesvoeding, wat voor de nieren maar voordelen heeft, de eiwitten zijn beter verteerbaar en bruikbaar (er hoeft minder het lichaam weer uitgewerkt te worden via de nieren), en er zit veel vocht in. Je kunt het bijvoorbeeld bestellen bij The Pet Food Express, die bezorgen het thuis. Maar misschien is er ook wel een verkooppunt bij je in de buurt. Zie hier een overzicht van verkooppunten die het merk Bandit verkopen. Of er ook diervriendelijkere nierdieet-brokken of -natvoer bestaat weet ik niet, ik vrees van niet.

 
Geplaatst : 13/03/2015 6:45 pm
(@floorenabel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Helaas ligt er al behoorlijk wat KVV voor onze hond Abel in de vriezer en past er niet nog meer bij voor onze twee katten Luna & Maya.

Dus vers gaat hem niet worden.

Wel was ik eigenlijk nieuwsgierig wat er nou eigenlijk anders is aan een nierdieet.

Zou je bijvoorbeeld niet ook een hoge kwaliteit brokjes kunnen geven van bv Wolfsblut / Acana / Orijen?

Of zitten er wel degelijk iets anders in de speciale nierdieet brokjes?

Ik ben namelijk niet zo voor het geven van Royal Canin. ;)

 
Geplaatst : 14/03/2015 11:38 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou dan eerder naar natvoer kijken, omdat het eiwit minder is bewerkt en er veel meer vocht inzit. De samenstelling van een nierdieet is anders inderdaad. Minder eiwit, minder fosfor en minder natrium. Hoe beter de kwaliteit van het eiwit, hoe minder kwaad het eiwit kan.

Er zijn biologische merken natvoer voor de kat, maar daarvan weet ik de gehaltes aan natrium en fosfor niet. Herrmanns is een goed biologisch merk. Je zou de gehaltes kunnen navragen en op kcal/kg vergelijken met het nierdieet dat je voert.

 
Geplaatst : 14/03/2015 3:07 pm
Deel: