Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Ruwe as

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
732 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,
Een personeelslid van een dierenwinkel vertelde mij dat ik door het voeren van DARF Eko mijn hond tekort deed vanwege het gebrek aan ruwe as. Ruwe as is volgens haar een onontbeerlijk ingrediënt.
Mijn vraag is: wat is ruwe as en waar is het goed voor bij honden?

Bij voorbaat dank voor de reactie!

 
Geplaatst : 13/10/2012 11:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ruwe as is het gedeelte van de voeding dat niet verteerbaar is. Eiwit, vet en koolhydraten worden verbrand in het lichaam en leveren daardoor energie. Ruwe as is het gedeelte dat na verbranding overblijft: de mineralen. Het percentage ruwe as opzich zegt niet zo heel veel, belangrijker zijn de gehaltes per vitamine en mineraal. Als er 8% ruwe as inzit, betekent dit niet vanzelf dat er van elke vitamine of mineraal genoeg inzit. 

Ik kan op de website van Darf geen gehalte aan ruwe as vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat dit problematisch laag is. Het is natuurlijk wel zo dat er geen vitamines en mineralen toegevoegd worden, maar bij een goede samenstelling is dit niet nodig.

 
Geplaatst : 14/10/2012 8:10 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Meer informatie over ruwe as vind je in dit artikel: www.voerwijzer.com/waarom-zit-er-ruwe-as-in-hondenvoer-kattenvoer

 
Geplaatst : 02/11/2014 11:10 am
Deel: