Forum

Voedsel Overgevoeli...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Voedsel Overgevoeligheids Analyse (VOA)

15 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
904 Bekeken
(@marco)
Berichten: 10
Lid
Topic starter
 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Ik heb het laatst geprobeerd en bleek dat mijn hond toch wat gevoeliger is dan gedacht. En vroeg me af hoe andere mensen daar mee omgegaan zijn, met honden die erg gevoelig zijn. 

Groet, 

Marco 

 
Geplaatst : 08/11/2015 7:46 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op Hondenpage.com is er ook een topic over.

Je zou de diersoorten die volgens de VOA belastend voor je hond zijn kunnen vermijden. Als het dan beter gaat, weet je dat het effect hiervan goed is. Eventueel kun je dan voorzichtig weer een van de voedingsstoffen toevoegen om te kijken hoe dat gaat.

Succes en ik hoor graag jouw ervaring straks!

 
Geplaatst : 10/11/2015 10:56 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Beste Marco,

bij mij kwam uit de test dat mijn hond overgevoelig is voor kip.

Ik voer kvv en vermijd kip (lastig, want in heel veel mixen zit kip).

Wat betreft beloningsbrokjes / snacks: ook hier vermijd ik dingen waar kip of  'dierlijke bijproducten' inzitten, dat is niet altijd kip, maar als ik niet weet wat het is geef ik het niet!

Groet,

Marjon

 
Geplaatst : 11/11/2015 10:00 am
(@marco)
Berichten: 10
Lid
Topic starter
 

Mijn hond zou overgevoelig zijn voor kip, eend, fazant, rund, hert, haas en schol. Ook voor glutenhoudende granen,  mais en voor conserveringsmiddelen en de typische E nummers. 

Dat maakt het al wat ingewikkelder, maar mijn hond schijnt niet alleen last te kunnen krijgen van het immuunsysteem maar ook van het stofwisselingssysteem. 

Ik heb daar toen een mail over gestuurd en kreeg een heel vriendelijk en uitgebreid antwoord terug van Hélène.