Forum

Eliminatie dieet kv...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Eliminatie dieet kvv pup

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,080 Bekeken
(@ribru-bu)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Goedemorgen,

Onze pup van 15 weken krijgt kvv sinds hij 10 weken is. Sinds 3 weken af en toe diarree met slijm. Ik heb hem vorige week laten testen op Giardia en dit was positief. Parallel daaraan had ik een vermoeden dat hij minder goed reageerde op kip of rund ( 5 in 1 mix), maar ook op de individuele kip en of rund. Omdat ik alles mengde wist ik niet zeker waarop. Ik ben gaan behandelen voor Giardia en in die tijd heb ik alleen paard, wildmix en lam gegeven. Zijn ontlasting was stabiel. Nu is de eerste kuur tegen giardia klaar. Nu 14 dagen niet en dan nog een kuur. Gisteren weer mix gevoerd met kio en rund erin en opnieuw slijm en dunne ontlasting. Ik vind 15 weken wat jong om te elimineren met 6 weken alleen paard en dan andere toevoegen. Is het verstandig om de kuren af te wachten, of zal ik nu paard, wild en lam voeren totdat hij ouder is en ik precies kan testen of het om rund of kip gaat.
Alvast bedankt voor het meedenken.

 
Geplaatst : 29/07/2020 8:12 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat het niet nodig is om een eliminatiedieet te doen, want het lijkt er op dat het kip en/of rund is en de andere diersoorten wel goed gaan. Als je wilt gaan testen of het rund of kip of beide zijn, dat zou ik doen wanneer zijn darmen helemaal stabiel zijn.

Succes, hopelijk lukt het de Giardia weg te krijgen!

 
Geplaatst : 29/07/2020 12:39 pm
(@ribru-bu)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dankje voor je reactie!
Ik zal hem op de diersoorten zetten waar hij het goed op deed en later verder pluizen.

 
Geplaatst : 29/07/2020 1:34 pm
Deel: