Forum

Ervaring met canis ...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Ervaring met canis purus?

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,023 Bekeken
(@tinyelly)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Iemand ervaring met het merk Canis Purus voor diepvriesvoeding? 

voor het eend menu kon ik enkel deze samenstelling vinden en het lijkt me dus niet mogelijk om zelf te achterhalen of het goede voeding is (volgens hoe Meike het aanraad het zelf uit te zoeken). Dus vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft. 

Samenstelling:
Eend 88%, Aardappelvlokken 3%, Wortel 3%, Appel 2%, Mineralen 1,5%, Rode bessen 1%, Zalmolie 1%, Zeewier 0,5%.

Analytische bestanddelen:
Vocht 61,1 %, Ruw vet 17,3 %, Ruw eiwit 13,9%, Anorganische stof 2,5%, Ruwe celstof 0,7%; Calcium 0,45%, Fosfor 0,29%.

 

Mijn hond kan niet tegen kip en rund en eet 1 kilo kvv per dag dus was op zoek naar wat goedkopere kilo prijzen en canis purus is minder dan €5/kg, wat goed is voor mij. 

 
Geplaatst : 15/02/2022 6:16 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat ziet er inderdaad interessant uit qua prijs, diersoort (voor allergie) en samenstelling. Ik ben meteen begonnen deze op Voerwijzer te zetten, voor een goede beoordeling zal ik nog wat info van de fabrikant vragen.

Wat me opvalt aan deze voeding met eend, is dat het vetgehalte enorm hoog is en het eiwitgehalte erg laag. Misschien dat deze foutief is opgeschreven en dat het omgewisseld moet worden, dan zijn de gehaltes wel gezond. Als ze wel kloppen, zou ik dit niet als hoofdvoeding geven. 

Wellicht heb je wat aan dit overzicht, je kunt filteren op diersoorten en aanvinken dat er maar één diersoort in mag zitten: https://www.voerwijzer.com/versvlees

 
Geplaatst : 17/02/2022 10:41 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zie ook dat het zinkgehalte aan de lage kant is van Canis Purus Puur Eend, dat is ook niet ideaal.

Zodra de pagina's over Canis Purus diepvriesvoer online staan, laat ik dat hier weten.

 
Geplaatst : 17/02/2022 10:57 am
(@tinyelly)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike Heel hard bedankt Meike! Ik heb uw website al 100 keer bekeken omdat ik al enkele maanden kvv geef, ben gewoon op zoek naar wat ik kan afwisselen qua merken die niet al te duur zijn. Mijn hond eet 800g-1kg kvv per dag en ik ben alleenstaand dus 5 euro per kilo is mijn max prijs en probeer zo een goed mogelijke voeding te geven voor wat ik hier in mijn buurt kan krijgen en wat niet te veel calcium bevat en uw site en inzichten zijn een godsgeschenk daarbij! 

Bedankt voor het overzicht ook, die ca gehalten en prijs op een rijtje zijn super handig 😍 ❤️ 

 
Geplaatst : 17/02/2022 3:48 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb de artikelen over Canis Purus rauwvoer online gezet. Helaas heb ik geen antwoord gehad van Canis Purus op mijn vragen, waardoor de beoordeling iets lastiger is. 

Laat je weten hoe het bevalt als je het gaat voeten? Dat mag ook onder het artikel zelf, dan lezen meer mensen het.

 
Geplaatst : 25/02/2022 11:39 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Oh en de link naar de artikelen:

https://www.voerwijzer.com/tag/canis-purus/

 
Geplaatst : 25/02/2022 11:40 am
Deel: