Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

maze is te mager

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
755 Bekeken
(@mazekeen)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

beste,

maze is een rottweiler van 15 maanden, ze weegt 35 kg.
tijdens het opgroeien hebben we ons best gedaan om haar zeker voldoende slank te houden (kwestie van de gewrichten te beschermen).
nu vind ik dat ze de laatste tijd toch wel erg mager begint te worden. haar ribben zijn duidelijk zichtbaar en ook heupbotten beginnen zichtbaar te worden.ze is wel erg gespierd.
ze eet in de ochtend acana agility (250 gram)
in de avond eet ze kvv (we geven kb en wisselen verschillende diersoorten af) (500 gram)

enig idee hoe ik haar terug wat op gewicht krijg? ik denk dat ze toch minstens naar 38 kg mag gaan of zelfs 40.

 
Geplaatst : 28/03/2020 9:43 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou eerst kijken of er een andere oorzaak kan zijn dan meer calorieën nodig hebben, wat zegt de dierenarts? Als ze lichamelijk in orde is en er geen parasieten zijn, zou je kunnen kijken of je wat vettere kvv kunt voeren, zodat het gemiddelde vetgehalte is omhoog gaat. Je zou ook tijdelijk een multivitamine kunnen geven (zoals die van KBraw), om uit te sluiten dat het door tekorten komt.

 
Geplaatst : 30/03/2020 10:57 am
(@mazekeen)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

hoi,

maze is voor de rest in perfecte gezondheid 🙂 parasieten zijn weinig waarschijnlijk. ze heeft een mooie vaste stoelgang, is mooi levendig, glanzende vacht, heldere ogen. bovendien hebben we 15 noorse boskatten en nog een hond en deze zijn ook allen in goede gezondheid 🙂
welke soort kvv raad je dan aan? ik geef nu van kb fazant, rund&kip, konijn, ... en visjes

 
Geplaatst : 01/04/2020 4:58 pm
Deel: