Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pancreas

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
919 Bekeken
 S H
(@s-h)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hoi Hoi, 

Ik heb een kilo pancreas besteld voor mijn "pup" (11,5 maanden oud). Dit ben ik van plan te geven als extra op haar normale rauw vlees voer.

Ik kan nergens op het internet vinden of dit ook goed is voor mijn hond of dit alleen de bedoeling is als de hond last heeft van zijn alvleesklier (wat niet het geval is).

Op de ene of andere manier kan ik niks vinden behalve dan dat ELKE zoek hit slaat op problemen van de pancreas en niet; of er goede voedingstoffen in zitten als voer...
Echt ongelooflijk irritant dat het internet (google) mij dit niet wil bieden haha

Graag advies van mensen die hier misschien ervaring mee hebben.

 
Geplaatst : 03/08/2021 10:13 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hopelijk komt de volgende die hier naar zoekt op internet hier terecht, en helpen we hier meer mensen mee 🙂

Het is helemaal geen probleem om pancreas te voeren aan een gezonde hond. Tenminste als het niet een groot deel van het menu uitmaakt, wat voor alle organen geldt. Ik zou bijvoorbeeld 2-5% van het menu een goede hoeveelheid vinden. Het meeste voordeel haal je door kleine beetjes in de maaltijd te verwerken en niet een hele pancreas-maaltijd geeft.

Ik denk dat er zo weinig (of niets) over te vinden is, doordat het niet makkelijk beekrijgbaar is. En als het verkrijgbaar is, is het meestal de bedoeling dat dit gekocht wordt voor honden die pancreasproblemen hebben. Dus mooi dat je het hebt kunnen kopen 🙂

 
Geplaatst : 04/08/2021 9:42 am
Deel: