Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

pup met diarree

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,234 Bekeken
(@liane-corporaal-aalderson)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo, ik hoop zo wat meer informatie te krijgen. Ik heb een australian shephard pup van bijna 13 weken nu en tot nu toe af en aan bezig om zijn ontlasting beter te krijgen.
Bij het ophalen van de pup heb ik brokken meegekregen. Het bleek om een brok te gaan die op royal canin zou lijken althans bij dezelfde fabriek. Thuis had ik puppie voer van Core in huis gehaald en wilde dus mengen zodat hij beter voer zou krijgen. Waarschijnlijk heb ik het een beetje te snel gedaan en zag ik in zijn ontlasting ook wormen. Dus, een wormenkuur. Eigenlijk is het daarna dun gebleven. Ik heb omdat ik bang was voor giardia in overleg met de dierenarts (was in het weekend en werd moedeloos van de diarree) een panacur gegeven. Toen is het eigenlijk even goed gegaan. Maar 4 dagen na de kuur begon het weer. Nu ben ik sinds 3 dagen begonnen met versvlees van het merk Buddys. Het lijkt iets beter te gaan maar vanochtend weer in zijn bench gepoept. Ondanks dat ik er in de nacht met hem even uitga. Maar dan gaat hij buiten liggen....dus ja, dan denk ik hij hoeft niet. Hoelang duurt het ongeveer voordat de darmen aan het verse vlees zijn gewend? En heeft iemand toevallig tips? Ik ben er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd. Ben sowieso van plan om zijn ontlasting 3 dagen achter elkaar op te vangen om toch na te laten kijken door de dierenarts.
Alvast bedankt,

 
Geplaatst : 27/04/2020 9:12 am
(@sophia-geuze)
Berichten: 1
Lid
 

Wij hebben sinds 17 december ‘19 onze Brunò, een Duitse Staande Langhaar, in huis. Brunò is geboren op 22 oktober ‘19, vorige week dus alweer een half jaar geworden.
In het begin hadden we het voer van Cavom mee van de fokker gekregen, hier deed Brunò het prima op maar wel vaak dunnere onlasting, we wilden graag natuurlijker voer gaan geven en waren overgestapt op Farmfood HE classic.
Zijn ontlasting werd alleen maar dunner, naar de dierenarts gegaan, giardia test die positief bleek, uiteraard Panacur en anticiotica en ook hebben we (voor nu) het speciale voer voor spijsverteringsproblemen van Hills, eindelijk is zijn ontlasting iets vaster aan het worden, we gaan dan hier nog even mee door, alleen we willen het niet blijven geven en eerlijk gezegd zijn we nog zoekende wat dan?! We willen natuurlijk dat het goed blijft gaan maar we zijn ook van mening dat het straks met minder specifiek voer goed moet gaan.
Ik zou je zeker de giardia test aanraden want, hier is het onze eerste hond ermee maar we horen niet anders, het lijkt wel of iedere hond het heeft.
Veel succes want we weten wat een gezoek het is en ook heel vervelend voor je pup tenslotte! Oh ja vers vlees werd ons door de dierenarts voor nu ‘even’ afgeraden, gaat er sneller door, haha

 
Geplaatst : 28/04/2020 9:26 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ook mijn eerste advies zou zijn om op Giardia te laten testen. Een Panacur-kuur kan Giardia weghalen, maar soms is er een tweede kuur nodig voordat het echt weg is en het is ook belangrijk dat je alles wast wat besmet zou kunnen zijn. Zoek er maar eens naar op internet.

Ik zou geen antibiotica meer geven, want dat doet meer kwaad dan goed, lees dit artikel maar eens: https://www.voerwijzer.com/steeds-diarree-bij-hond-kat-wetenschappelijke-review/.

Qua voeding ben ik er van overtuigd dat rauwe vleesvoeding de beste optie is, tenzij de darmen echt kapot zijn. Dan is gekookte vleesvoeding een betere optie.

 
Geplaatst : 04/05/2020 10:33 am
Deel: