Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Arden Grange brokjes

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
893 Bekeken
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Mijn hond vindt de brokjes van Arden Grange erg lekker maar er zit kippenvet in en ze is gevoelig voor kip. Op de site staat echter dat honden die gevoelig zijn voor kip, de lam/rijst brokken goed kunnen verdragen. Ook al zit daar dus kippenvet in. Iemand ervaring met de brokken van dit merk?

 

 
Geplaatst : 13/02/2016 8:13 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Kippenvet kan inderdaad geschikt zijn als de hond gevoelig is voor kip. Een overgevoelige reactie ontstaat namelijk op het eiwit van kip. Kippenvet kan ook een beetje eiwit bevatten, maar als het heel zuiver kippenvet is zal dit alleen uit vet bestaan. In dit laatste geval zal de hond dus zeer waarschijnlijk geen problemen hebben met het kippenvet.

Ik kreeg onlangs bericht van een enthousiaste Arden Grange voerder, die eindelijk iets had gevonden waar haar hond goed op reageerde. Het proberen waard dus.

 
Geplaatst : 15/02/2016 10:20 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Dat is goed om te weten! Ze lust haast geen brokjes, maar deze vindt ze erg lekker en dat komt haast niet voor. Ze eet bijna altijd KVV maar het is gewoon wel handig als ik brokjes in huis heb. Dan kan ik af en toe een brokken dagje doen. Of brokjes meenemen voor op vakantie.

Bedankt voor je reactie!

 
Geplaatst : 15/02/2016 1:54 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik had de fabrikant ook nog een mailtje gestuurd met mijn vraag. Ik kreeg heel snel een uitgebreid antwoord, heel netjes.

 
Geplaatst : 15/02/2016 7:12 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Oh wat fijn, had je de fabrikant gevraagd naar het kippenvet? Wat was hun antwoord?

Als je de zak openmaakt om af en toe wat te voeren, sluit je het dan goed luchtdicht af, of in een zakje in de vriezer? Dan blijven de brokjes langer goed :)

 
Geplaatst : 17/02/2016 11:39 am
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Ja ik heb de fabrikant een mail gestuurd over dat kippenvet. Ze zeggen dat het kippenvet wordt gefilterd/gezuiverd of zoiets, waardoor het vrij is van eiwitten. Daardoor kunnen honden die gevoelig zijn voor kippenvlees, deze brokken toch goed verdragen. Ik heb net een zakje van 2 kilo ontvangen. Ik zal het goed afsluiten. 

 
Geplaatst : 20/02/2016 1:20 pm
Deel: