Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Arion brokken

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,193 Bekeken
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Goedendag,

Heb dit bericht gisteren ook geplaatst, maar kan het domgenoeg niet meer vinden.

Ik zou graag willen weten wat jullie van Arion brokken vinden en dan met name de glutenvrije (Original)

Adult large Salmon & Rice.

25% eiwit en 12% vet

Alvast hartelijk dank voor een reactie

 

 
Geplaatst : 19/03/2016 9:24 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Arion Adult large Salmon & Rice.

Rijst (50%), zalm (gedehydreerd 29%), kip, dierlijk vet, gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, erwten, bietenpulp, geraffineerde cellulose, calciumcarbonaat, biergist, zout, visolie, dicalciumfosfaat, kaliumchloride, groene thee, chondroitinesulfaat, glucosamine, F.O.S., M.O.S., druivenpitten, rozemarijn.

25% eiwit

12% vet 

44% koolhydraten

Beoordeling

Deze brok bestaat voornamelijk uit rijst. Alhoewel rijst voor de meeste honden een prima koolhydraatbron is, vind ik het niet optimaal om zoveel koolhydraten te voeren. 

Verder

  • Gehydroliseerde eiwitten kunnen mogelijk een ongezond effect hebben, zie het artikel MSG in brokken.
  • Bietenpulp bevat vaak nog suiker, wat niet gezond is. Los daarvan is het wel een goede vezel-bron.
  • Onduidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd
  • Onduidelijk welke antioxidante zijn gebruikt, maar ik vermoed dat er geen bha/bht is gebruikt, maar meer natuurlijke antioxidanten. 
  • Ongespecificeerd dierlijk vet is volgens mij van mindere kwaliteit, omdat het of allerlei rest-vetten bijelkaar is, of er wordt gewoon gebruik gemaakt van dierlijk vet wat op dat moment het goedkoopst is. Ik weet hier te weinig van om met zekerheid iets over te zeggen.
  • Onbekend hoeveel omega 3 en 6 erin zit, en dus of de verhouding daartussen ok is. 
  • Verder prima samenstelling, geen geïsoleerd plantaardig eiwit en geen ongewenste ingrediënten zoals soja of melkproducten. 

 
Geplaatst : 21/03/2016 12:08 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Hartelijk bedankt voor het uitzoeken en het snelle antwoord

 
Geplaatst : 21/03/2016 2:11 pm
Deel: