Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Baldo High Premium

29 Berichten
4 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
8,102 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,

Aldi heeft weer een nieuwe hondenbrok Baldo High Premium
Kan iemand daar meer over vertellen?
Het kost 3,49 voor 3 kilo

 
Geplaatst : 19/02/2012 9:53 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

ik ken het niet, zal er eens naar kijken als ik in de Aldi ben. Wat zou je erover willen weten?

 
Geplaatst : 21/02/2012 5:05 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Of het net zo goed is als Eukanuba
Alvast bedankt!!

 
Geplaatst : 24/02/2012 9:49 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb Baldo nog niet bekeken (kom bijna nooit in de Aldi, of in de buurt ervan), maar ik kan je wel zeggen dat Baldo zeer waarschijnlijk minder goed is dan Eukanuba, omdat supermarktmerken eigenlijk altijd:

- minder vlees bevatten

- meer tarwe bevatten

- chemische antioxidanten bevatten

Als je nu Eukanuba voert, maar het eigenlijk wel erg duur vind, zijn er vele merken die meer vlees bevatten en tarwevrij zijn en minder duur dan Eukanuba. Kijk maar eens in het brokkenoverzicht. Eukanuba bevat 24% vlees ongeveer en 50% granen (42% koolhydraten), je kunt kijken naar brokken die meer vlees bevatten en minder koolhydraten.

 
Geplaatst : 25/02/2012 11:59 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Bedankt,ik hoop dat u toch eens bij de Aldi komt en even wilt kijken naar Baldo High Premium

 
Geplaatst : 25/02/2012 8:47 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

En u denkt dus dat Dog lovers gold beter is dan Eukanuba?

Groetjes

 
Geplaatst : 26/02/2012 9:14 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als ik in de buurt ben, zal ik dat zeker doen.

 
Geplaatst : 26/02/2012 12:56 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja, qua ingredienten vind ik Dog Lovers Gold beter dan Eukanuba. Er zullen vast honden zijn die beter reageren op Eukanuba, maar ik heb veel meer goede ervaringen met Dog Lovers Gold gehoord en gelezen.

 
Geplaatst : 26/02/2012 12:57 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Bedankt voor uw antwoord!!

 
Geplaatst : 26/02/2012 3:44 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb bij de Aldi ook die zak voer in mijn handen gehad.
Zo op het eerste gezicht lijkt het een goede brok.
Bevat 20% vlees, dat is best veel hoor, bevat de 3-omega & 6-omega-vetzuren.
Ik heb nu Denkadog en daar zit geen omega-vetzuren en geen 20% vlees in, alleen maar mais, tarwe, vlees (hoeveel is niet vermeld), bietenpulp, dierlijk vet, spoorelementen........
Mij is ooit verteld in de dieren-winkel dat wat het eerste op de zak vermeld het er ook het meeste van in zit (samenstelling brok)
Zodra de Denkadog op is ga ik toch eens die van de Aldi proberen.
Ik laat zeker wat weten, over hoe die bevalt en hoe mijn hond het erop doet.

Met vriendelijke groet,
José

 
Geplaatst : 19/06/2012 4:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op de website van Denkadog staat dat er 15% vlees zit in Denkadog Excellent Croc. Dan zit er in deze Aldibrok dus nog meer vlees. In vlees zit altijd omega-vetzuren, maar niet alle fabrikanten zetten in de analyse hoeveel er van in de brok zit. Het is belangrijker om te weten hoeveel, omdat de balans ervan belangrijk is. Een goede balans omega 3 / omega 6 is 1 / 5, dus vijf keer zoveel omega 6 als omega 3. Meestal zit er teveel omega 6 in voeding.

Lees ook  http://www.dapvandermark.nl/html/omegas.htm

Klopt, hoe eerder vlees vermeld staat bii de ingredienten, hoe meer ervsn inzit. Dit geldt als het om gedroogd vlees of vleesmeel gaat. Als er als eerste vers vlees vermeld staat en het gedroogde vlees of vleesmeel pas na de granen, dan zit er ook niet zoveel vlees in, omdat van hrt verse vlees nog zo'n 2/3 deel verdwijnt (vocht). 

Ik ben benieud hoe het bevalt José. Misschien kun je me een foto van de verpakking sturen (info@voerwijzer.com) met analyse, ingredienten, voedingsadvies en contactgegevens? Dan kan ik er wat meer over zeggen en opnemen in de brokkenvergelijker.

 
Geplaatst : 20/06/2012 9:44 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Zodra ik start met deze brok, zal ik foto sturen van de verpakking.
Maar dat kan nog wel even duren, want ik zit nog met 15 kilo Denkadog.
Overigens heb ik de gewone standaard brok van Denkadog, en die geeft helemaal geen percetage aan van de hoeveelheid ingredienten, alleen wat er in zit.

Groetjes José

 
Geplaatst : 22/06/2012 3:45 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dan zal er vast niet meer dan 15% vlees inzitten. Misschien is het asiel wel blij met 15 kg hondenvoer ;) 

 
Geplaatst : 23/06/2012 11:59 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Een brok van de Aldi is voor mij niks !! Hij staat ook als laagste bij vergelijkings sites ( samen met bonzo pedegree etc etc.. Ook onderaan in die lijst zie je Eukanuba en Royal Canine staan !!!!!!!! ( weinig vlees en veeeeel graan en chemische toevoeging BHT etc !!! Niet doen dus.... Kies voor een goede brok bij voorkeur een geperste brok !! Een geextrudeerde brok verdient minder de voorkeur. Een geexpandeerde brok kan ook nog ( hangt tussen beide soorten brokken in. ) Je hebt al goede brokken voor rond de 40 euro per 15 kilo !! (doglovers gold, markus muhle, underdogfood, jarco etc )
Wat je nog het best kan doen is KVV. Kompleet versvoer. Je haalt een kiloworst met bijvoorbeeld rund of geit of kip paard etc etc. Je wisselt 7 soorten van die KVV af in de weken en je hond zal genieten !! KVV is beter als de beste brok !!!! Zie er wel op toe dat de juiste verhouding spiervlees, orgaanvlees en botjes (70/15/15 ongeveer) er in zitten. Ook dit hoeft niet duur te zijn .. tussen de 2 en 3 euro per kilo kom je al een heel eind. ( Lotgering/ Kivo/rodi/ropa etc..)

Kijk maar eens even op: www.brokkenvergelijken.wordpress.com !!!

 
Geplaatst : 24/06/2012 7:43 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

ik geef mijn rottweiler [sen] al 2 jaar dat voer van de aldi
zat eerst in blauwe zakken nu is het baldo geworden.
mijn hond doet het er goed op vacht is mooi en ontlasting ook.
ik heb een kennis die geeft zijn hondje ookn al jaren aldi voer beestje is nu 8 jaar
en gezond . ik heb hier voor ook een rottweiler gehad die had het duurste voer hils en
royal canin en die werdt toch ook ziek . dus iedereen moet het voor zijn eigen weten
wat ie doet ik ga er mee door iedereen zegt wat ziet die hond er mooi uit als dat voer niet goed was dan had glimt zijn vacht ook niet zo . ik ben er tevreden mee en nog belangrijker de hond ook .
gr ab

 
Geplaatst : 27/06/2012 2:38 pm
Pagina 1 / 2
Deel: