Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brokken animonda graanvrij

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,870 Bekeken
(@mhagentje)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hallo,  de fokster van onze cattery geeft animonda graanvrij als aanvulling voor de katten. ik zie deze brokken niet genoemd in t overzicht van de brokkentest. zelf vind ik t lastig om de samenstelling te beoordelen. Is het n goede brok?

 
Geplaatst : 29/11/2016 11:14 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De brokken van Animonda kan ik niet vinden op internet, alleen natvoer. Heb je een linkje voor me waar de samenstelling en analyse staat, of een foto van de verpakking waar dit opstaat?

 
Geplaatst : 01/12/2016 8:14 pm
(@mhagentje)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Bij zooplus. 

http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/animonda/vom_feinsten/567767

 
Geplaatst : 06/12/2016 9:32 am
(@mhagentje)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

De samenstelling: Samenstelling

Gevogeltevleesmeel, aardappelzetmeel, gevogeltevet, rundervet, gevogelte-eiwit gehydrol., gevogeltelever, bietenpulp, gist, visolie, compleet ei (gedr.), cellulosevezels, cichoreevezels, calciumcarbonaat, natriumchloride, Yucca schidigera.

Toegevoegde stoffen

Voedingsfysiologische additieven

vitamine A (15.000 I.E./kg), vitamine D3 (1.500 IE), vitamine C (150 mg/kg), L-carnitine (1.000 mg/kg), koper [E4] (4,5 mg/kg), zink [E6] (60 mg/kg), selenium [E8] (0,15 mg/kg), jodium [E2] (1,6 mg/kg).

 
Animonda vom Feinsten Deluxe Adult graanvrij kattenvoerruw eiwit30.0 %

ruw vet18.0 %

ruwe vezel2.1 %

ruwe as6.0 %

calcium0.9 %

fosfor0.8 %

magnesium0.08 %

vocht8.0 %

omega-3-vetzuren0.3 %

omega-6-vetzuren3.0 %

taurine2.4 g/kg

Op zooplus staat nog meer info over de samenstelling. 

 

 
Geplaatst : 06/12/2016 9:36 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Animonda vom Feinsten deluxe graanvrij vind ik er niet zo deluxe uitzien qua samenstelling. Er zit weinig vlees in en erg veel aardappelzetmeel. Een groot nadeel van aardappelzetmeel is dat het voor een relatief sterke suikerspiegelschommeling zorgt, en dat effect is sterker naarmate er meer van inzit.

Ondanks de toevoeging van visolie, zit er veel te weinig Omega 3 in in relatie tot Omega 6 vetzuren. Hier moet dus vis of visolie bij gegeven worden om een goede balans te verkrijgen.

Het is onduidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd.

Al met al ben ik er niet enthousiast over.

 
Geplaatst : 06/12/2016 11:00 am
Deel: