Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

brokken van Premium Care

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,934 Bekeken
(@jannine68)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Wij hebben sinds twee weken een 9 jaar jongedame, een flatcoated retriever, geadopteerd uit het asiel. Omdat er zoveel discussie is in hondenland over hondenvoer lieten wij ons adviseren in een dierenspeciaalzaak. Wij kregen het advies om senior 7+ van Premium Care te gebruiken. Dit is een eigen merk dat door een aantal speciaalzaken op de markt is gebracht dat te vergelijken is met een aantal A-merken. Helaas kan ik er weinig tot geen objectieve ervaringen over vinden. Ook op deze website staat er niets. Kunnen jullie mij helpen? Naast deze brok geven wij haar 3 X per week kvv. Dus om de dag. Alvast bedankt.

 
Geplaatst : 19/10/2014 11:19 am
(@jannine68)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Dit vond ik in de brochure van Premium Care

Ingrediënten:

 

 

granen, vlees en dierlijke bijproducten (kip min. 30%, gehydrolyseerd kippen-eiwit), plantaardige bijproducten,

oliën en vetten, ei en eiproducten, mineralen, vis en visbijproducten, biergist, fructo-oligo-sachariden. Zonder kleurstoffen.

Analyse:

 

 

ruw eiwit 23%, ruw vet 11%, ruwe celstof 3,5%, ruwe as 6,5%, koper(II)-sulfaat, koper 5 mg/kg,

calcium 1,1%, fosfor 0,8%, natrium 0,3%, magnesium 0,2%.

Vitamines per kg:

 

 

vitamine A 15.000 I.E., vitamine D3 1.500 I.E., vitamine E (alfa-tocopherol) 150 mg, vitamine C 40 mg.

 
Geplaatst : 19/10/2014 11:46 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah dat is fijn, een samenstelling en analyset erbij.

Dit is volgens mijn visie geen optimale brok. In dit artikel kun je in hoofdlijnen zien hoe ik een brok beoordeel: http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen

Premium Care heeft niet mijn voorkeur, omdat:
- je niet niet wat voor soort vleesproducten en dierlijke bijproducten er in zitten
- je niet weet welke diersoorten erin zitten (voornamelijk lastig als er een allergie op deze voeding ontstaat)
- er plantaardige bijproducten inzitten
- er niet gespecificeerde olie en vetten inzitten
- er veel graan en weinig vlees inzit

Daarnaast is het onduidelijk wat voor soort antioxidanten gebruiken en wat voor soort mineralen. Het koper is duidelijk niet gecheleerd.

 
Geplaatst : 19/10/2014 1:29 pm
(@jannine68)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Dank je wel voor je uitgebreide en snelle reactie. Het valt me op dat ze de ene X goeie icm breiige drillen heeft. Daarstraks voor het eerst een lange wandeling van een uur gemaakt en lekker achter een bal gerend. Gevolg waterdunne ontlasting. Kan dat ook door de brok komen? Ik bedoel als ze dan goed actief is dat de ontlasting dun wordt?
Groetjes Jannine

 
Geplaatst : 19/10/2014 2:17 pm
(@jannine68)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Even nog een vraag. Ik kreeg een tip om naturis te geven. Is dat wel een goede brok?

 
Geplaatst : 19/10/2014 3:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja, slechte ontlasting kan heel goed door het voer komen, ook als het veel na activiteit voorkomt.

Over de Naturis-brok weet ik weinig. De samenstelling op de zak schijnt anders te zijn dan de samenstelling die op de website staat, dus daar weet ik niet veel over. Als je op zoek bent naar en niet zo dure brok, is een geperste brok een goede optie. Je kunt natuurlijk Naturis proberen en kijken of de hond er goed op reageert, merken die ik goed van samenstelling vind zijn Markus Muhle en Dog Lovers Gold Cold Pressed.

 
Geplaatst : 20/10/2014 9:19 am
Deel: