Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

C Pro Food Puppy Salmon & Rice all breeds

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,319 Bekeken
(@molly123)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike,

via een lokale dierenwinkel kwam ik in aanraking met het merk Cpro Food.
Ik kan alleen weinig informatie over deze voeding vinden. Wat vindt jij van deze brok? En dan met name de puppy salmon & rice versie? 

wij hebben een jachtlijn labrador pup van 9 weken oud, ze staat op zalm en rijst van Pro Plan nu zijn we langzaam aan het over stappen op de Cpro zalm en rijst. 

Of kunnen wij beter overstappen naar een kwalitatief hoogwaardige brok zoals die van Orijen of Arcana?

We horen graag je expertise, alvast dank. 

 
Geplaatst : 23/05/2022 1:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Cpro food puppy all breeds salmon and rice ziet er prima uit qua samenstelling. Je zou zelf nog Gglucosamine en chondroitine kunnen toevoegen, want dit is niet toegevoegd en er zitten ook geen ingrediënten in die het bevatten. 

Om het beter te kunnen beoordelen zou ik willen weten hoeveel DHA er in zit, maar het kan zijn dat er genoeg visolie aan toegevoegd is en/of verse zalm gebruikt is waar de olie nog in zit (vaak wordt zalmmeel gebruikt, daar is de olie uitgehaald).

Artikelen die relevant zijn 

Zo kies je goede puppybrokken

Is een visbrok gezond? 

 
Geplaatst : 24/05/2022 1:44 pm
(@molly123)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

@voerwijzer-meike bedankt voor je snelle reactie! Is het aan te raden om over te stappen naar een andere brok, welke completer is? Bijvoorbeeld de puppy versie van Orijen? De brok van Orijen heeft wel een hoog eiwit gehalte, kan dat op latere leeftijd problemen geven met de nieren? 

 
Geplaatst : 25/05/2022 8:35 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

@molly123 Volgens mij is er geen "perfecte" brok. Dit zijn de brokken die mij het beste lijken: https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de-beste-puppybrokken. En dan verschilt het ook nog per hond wat goed bevalt en wat niet.

Oijen bevat inderdaad erg veel eiwit. Voor de nieren is dat geen probleem. Maar wel voor de darmflora en daarmee het immuunsysteem, als het eiwit niet goed verteert wordt. En de kans op niet volledige vertering is groter bij zo'n hoog eiwitgehalte. Dat is een kwestie van uitproberen. Als het eiwit niet goed verteerd wordt, merk je dat aan dunnere ontlasting. (De darmbacteriën die het onverteerde eiwit opeten veroorzaken een verstoring van de darmflora en dat veroorzaakt slechtere ontlasting)

 
Geplaatst : 25/05/2022 10:38 am
Deel: