Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Canis Purus, gelieve hulp bij beoordelen

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,211 Bekeken
(@linsje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste Meike, 

Onze dierenwinkel heeft zijn eigen brok geproduceerd en zegt dat deze beter is dan Dog Lovers Gold Cold Pressed. Nu zou ik graag uw opinie hieromtrent vernemen. Zijn brok is voor ons makkelijker aan te komen, is op een koudere temperatuur geperst maar bevat minder vet en voor de rest heb ik er geen verstand van. 

http://www.canispurus.be/canispurus/

Rechtsonder ziet u de samestelling. 

Zou u mij opweg kunnen helpen svp?

BvD!

Groetjes

 
Geplaatst : 23/06/2015 1:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Canis Purus vs Dog Lovers Gold Cold Pressed

De grootste verschillen:

  Canis Purus DLG Cold Pressed
Vetgehalte 10,6% 13,5%
Vetbron Koolzaadolie

zalmolie

Kippenvet

Zalmolie

Koolhydraatbron Rijst en mais Havermout
Mineralenvorm Niet gecheleerd Gecheleerd +

niet gecheleerd

Persingstemperatuur 35 graden 72 graden
Probiotica Nee Ja
Opvallend gedroogd veen  

Conclusie:

  • Ik heb een voorkeur voor havermout boven mais, omdat havermout voor een minder grote suikerspiegelschommeling zorgt en mais schijnt vaak aflatoxinen te kunnen bevatten.
  • Canis Purus bevat koolzaadolie, en zal hierdoor meer omega 6 bevatten dan DLG Cold pressed. Ik heb een voorkeur voor een goede verhouding omega 3/6 en denk dat dit in DLG beter in orde is. Daarnaast is koolzaadolie een controversieel ingredient, er worden veel slechte dingen over beweerd, maar dat heeft volgens mij veel met de bewerkingswijze te maken. Die is mij onbekend bij Canis Purus. 
  • Gecheleerde mineralen zijn beter opneembaar volgens veel bronnen en hebben daardoor mijn voorkeur.
  • Canis Purus is op lagere temperatuur geperst dan Dog Lovers Gold Cold Pressed. Lagere temperatuur is beter voor het behoud van voedingsstoffen en er zullen minder ongeschikte verbindingen tussen voedingsstoffen ontstaan. Ik heb ook gelezen dat bij de koude persing, de brok na de persing nog hogere temperaturen te verduren krijgt, door de stoom ofzo. Ik heb de informatie nu niet bij de hand, maar ik weet niet in hoeverre dit waar is. Het werd gezegd door de directeur van Prins Petfoods volgens mij. 
  • DLG Cold Pressed bevat probiotica en Canis Purus niet. In hoeverre de bacteriën nog leven na het maken van de brok weet ik niet. Volgens onderzoek gaan veel van de bacterien dood tijdens de bewerking.
  • Canis Purus bevat gedroogd veen. Geen idee wat dat voor meerwaarde heeft, maar het klinkt een beetje vreemd. Misschien kun je eens vragen waarom ze dit erin hebben gedaan?

Je zult begrijpen dat Dog Lovers Gold Cold Pressed een lichte voorkeur heeft bij mij. Maar echt grote verschillen zijn er niet. Afwisselen van brokken is bijna altijd goed, dus je zou ook kunnen overwegen beide brokken om en om te kopen.

 
Geplaatst : 23/06/2015 5:31 pm
(@linsje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

Hartelijk dank! Verhelderend! :-)

Groetjes,

Lindsay

 
Geplaatst : 23/06/2015 6:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Een oplettende Voerwijzerlezer liet me weten dat het ingredient gedroogd veen moet zijn: gedroogde veenbessen. Dat is een stuk logischer en een prima ingredient.

 
Geplaatst : 28/04/2018 1:52 pm
Deel: