Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Celtic Connection

29 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,125 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hi Kell,

Thank you for your interest in Celtic Connection. The term holistic (holistisch) means to see the animal as a "whole" instead of separate "parts". There are many pet foods on the market for the joints, the skin, digestive problems, etc. but what do you feed if you have a dog with stomach issues, bad skin and arthritis. Should you alternate each week to address one of the issues, feed based on what the WORST issue is right now, or are you better off mixing different foods and trying to find the right balance for all your pet's problems.

A holistic pet food does not focus on just one system, but recognises that health begins from the inside with food that is appropriate for the animal - for carnivores like dogs and cats, that means a high percentage of meat no grains, gluten or fillers and no artificial flavours, colours or preservatives. And of course plenty of healthy physical exercise, love and attention and mental stimulation for a long, healthy, happy life. At least that's my view. :) You can find out more on the Celtic Connection website or by contacting me.

 
Geplaatst : 21/07/2015 6:17 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hi Mieke, Thanks so much for your review of Celtic Connection. I really value your opinion.

I just wanted to add that the "broth" does not contain glutamates and I do recognise your concerns about the sodium selenite (natriumseleniet). As you know, selenium is essential for normal muscle and cell function so our recipes include 0,5mg/kg of food which is significantly below the recommended maximum of 2,0g/kg. Also, since our recipes are grain free, this is not a source of additional sodium selenite in the recipes. Still, it is my goal to continuously improve the recipes and moving to selenium yeast from a reputable and consistant supplier is one of these steps. The food is gently-steamed instead of baked to prevent exposure to high temperatures and transformation of fatty acids. I also include glucosamine, chondroitin and MSM in all the recipes for healthy joints and organs. The benefits of MSM cannot be emphasised enough! Important for so many systems of the body, and lacking in so many pet food recipes. Our recipes also do not mix protein "types". Our Chicken with Turkey recipe only contains poultry fat, no fish oils! And our Salmon with Trout recipe only contains fish oils, no poultry fat! This is really helpful for pets with food allergies or when trying to determine if a pet has a sensitivity to a certain protein source. I believe Celtic Connection is one of the few pet foods that do this.

Thanks again for reviewing our recipes! And please do not hesitate to ask me anthing else you'd like to know about them!

 
Geplaatst : 21/07/2015 6:41 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het koolhydraatgehalte geeft aan hoeveel graan of aardappel er ongeveer inzit. Als de gehaltes ongeveer gelijk zijn, zit er ongeveer evenveel van in. Rijst is wel een graan, maar bevat niet de gluten die tarwe wel bevat. Op rijst komen minder problemen voor dan op tarwe en mais, maar een hond kan er wel gevoelig voor zijn. Ook hierbij dus proberen en kijken naar je hond.

De calcium- en fosforgehaltes zijn prima. Het natrium (zout)-gehalte is ook prima.

Wat leuk dat de fabrikant zelf ook gereageerd heeft, ze staan dus open voor contact en vragen, dat is fijn!

 
Geplaatst : 23/07/2015 1:37 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Dat vond ik ook fijn van de fabrikant!

Ik zal de rijstvarianten proberen, zakjes van 2kg, moest het niet goed gaan dan hoeft er niet zoveel weg. Ik geloof dat ze enkel gevoelig is aan gluten, want soms bij ziek zijn krijgen ze juist gekookte rijst met kip.

Bedankt!

 
Geplaatst : 24/07/2015 2:19 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Met veel belangstelling heb ik alle reacties en antwoorden gelezen betreffende de brok Celtic Connection.

Onlangs heb ik naar deze firma een mail gestuurd om het kopergehalte te vernemen van de Kip Kalkoen brok.

Als antwoord heb ik verkregen dat dit 24 mg/kg betraagd. Ik vind dit precies nogal hoog, daar ik van een holistische dierentherapeut heb vernomen dat je niet hoger mag gaan dan 15mg/kg kopergehalte.

Ikzelf heb al wat medische info gelezen in verband met een koperopstapeling in de lever, en echt onschuldig kan je hoge koperwaardes niet noemen. Ik heb onlangs 2 honden verloren waarvan er problemen waren ontstaan met stijgende leverwaardes, eentje van hen had ook die neurologische problemen.

Verder lijkt deze brok mij ook in orde qua samenstelling, maar de analyse naar het hoge kopergehalte baart mij zorgen. Terecht of kan ik dit toch geven aan mijn nieuwe puppy (dwergschnauzer zwart-zilver) binnen enkele maanden.

Zij krijgt nu KVV van Carnibest, Alaska en Naturis in  de soorten kalkoen, konijn, eend en haas, en nog de brokjes van de fokker Dr.Clauder Junior.

Maar zij krijgt een bruine vacht en rode gloed, en kan hiervan de oorsprong niet terugvinden (mogelijks iets teveel gekamd/ontwolt of eventueel toch een foute diersoortkeuze), er wordt raad gevraagd aan de fokker.

Graag uw menig over het kopergehalte, en tips zijn altijd welkom betreffende KVV.

 
Geplaatst : 07/10/2016 10:20 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is inderdaad aan de hoge kant. Het valt nog binnen het maximumgehalte dat aangehouden moet worden. Ik ken het maximum van 15 mg/kg niet. 

Wat het extra lastig maakt is dat de meeste fabrikanten alleen het gehalte toegevoegd koper vertellen/weten en niet het totale gehalte aan koper.

Ik heb me te weinig in deze materie verdiept om je goed advies te kunnen geven. Je kunt zink supplementeren om de opname van koper te remmen, maar het kan ook zijn dat Celtic Connection al een wat hoger zinkgehalte bevat en problemen dus niet waarschijnlijk zijn.

 
Geplaatst : 08/10/2016 3:06 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Hoi Meike,

Is dat niet hoog fosfor van 1.6% in de visvariant van Celtic Connection? (zalm,zoete aardappel)

Bedankt Sonja

 
Geplaatst : 27/10/2016 12:42 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het calcium- en fosforgehalte was omgedraaid, ik heb het nog even nagevraagd. Het is dus 1.3% fosfor en 1.6% calcium. (Ik heb het nu aangepast in het rijtje). Binnenkort komen de brokken van Celtic Connection ook in de brokkenvergelijker.

 
Geplaatst : 29/10/2016 12:27 pm
(@alex156)
Berichten: 3
Lid
 

Is er meer nieuws over het kopergehalte (in de brok lam/geit)? In de toevoegingen op de webside van celtic is er geen extra koper toegevoegd. Wat goed is. Ik heb een Labrador (verhoogd risico voor koperopstapeling in de lever). Hoeveel % van Labradors hier last van heeft weet ik niet.

Iemand een idee van het kopergehalte in deze brok? Of voedingsadvies in het algemeen voor dit geval. Ik ga lever al vermijden.

Dank

 
Geplaatst : 26/01/2023 9:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik weet niet hoeveel koper er in Celtic Connection zit, maar aangezien het niet is toegevoeg, zal de hoeveelheid zeer waarschijnlijk niet hoog zijn. Ik heb meteen een email gestuurd om te vragen hoeveel koper er in zit. Als ik antwoord krijg, laat ik dat meteen weten. Het lijkt me een prima keuze om Celtic Connection te proberen.

 
Geplaatst : 28/01/2023 11:28 am
(@alex156)
Berichten: 3
Lid
 

Ok, heel fijn. Dank

 
Geplaatst : 29/01/2023 12:37 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik heb een reactie op mijn email gekregen, maar geen antwoord op de vraag. Ik weet dus niet of ze niet weten hoeveel koper er in zit, of dat ze dat niet aan mij willen vertellen. Ze vroeg of ik mensen met deze vraag naar haar kon doorverwijzen, omdat ze een FAQ aan het opzetten zijn en graag willen weten welke vragen mensen hebben. Het emailadres van Celtic Connection is info@emgeetrading.com. Laat je het weten als jij wel een antwoord hebt gekregen?

 
Geplaatst : 30/01/2023 9:54 am
(@alex156)
Berichten: 3
Lid
 

Ja ik heb antwoord.1.35-1.93 mg/100g. Netjes binnen de FEDIAF voorgeschreven waarden. In Europa is er een maximum waarde voor koper. In de VS niet (enkel een minimum), daar zijn er problemen met veel te hoge koper waardes.

 
Geplaatst : 30/01/2023 12:46 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dankje, dat zijn inderdaad nette en normale waarden.

 
Geplaatst : 31/01/2023 10:36 am
Pagina 2 / 2
Deel: