Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

CPRO food

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,321 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Meike,

Ik stel mijn vraag maar hier,want kan de brok op jouw site nergens vinden.

Wat vindt jij van CPRO brok? (food4pets.be)

Heeft wel een nette prijs.

Zitten wel smaakstoffen in elke smaak,maar er staat 50/55% dierlijke ingredienten.

Helaas mag Rex de brok niet hebben ivm kip,hetzelfde als Profine en Carnilove,zit ook kip in elke smaak.

Bedankt,

Sonja

 
Geplaatst : 23/07/2016 6:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

CPRO food heeft een prima samenstelling. Ik zal de adult wat uitgebreider beoordelen

 

CPRO food Adult Lam

Lam (31%), kip (20%), rijst (20%), kippenvet, gehydrolyseerd dierlijk eiwit, chicorei pulp (een natuurlijke bron van FOS en inuline), johannesbrood, lijnzaad, biergist (een natuurlijke bron van MOS), gedroogde appel, gedroogde Antarctische krill (een natuurlijke bron van EPA en DHA), yucca extracten, glucosamine, chondroïtine, Rosmarinus sp, Vinis sp, Curcuma sp, Citrus sp, Syzygium sp. ( > 55% dierlijke ingrediënten)

Ruw eiwit: 26,0

Ruw vet: 16,0

Omega 6 – vetzuren : 2,7

Omega 3 – vetzuren : 0,6

Ruwe as: 7,5

Ruwe celstof : 3,5

Vocht: 9,0

Calcium (Ca): 1,6

Fosfor (P): 1,3

Beoordeling

Het is een goede balans tussen vlees, graan en de rest. Niet heel veel vlees, maar genoeg. Genoeg vet, met een redelijke verhouding tussen Omega 3 en 6. Het is alleen jammer dat gedeeltelijk lijnzaad wordt gebruikt als Omega 3-bron. Een hond kan dit niet heel efficiënt omzetten naar bruikbare Omega 3. Een prima koolhydraatbron: rijst.

Het is jammer dat van de hoofdingrediënten niet bekend is wat er precies gebruikt is. Lamsmeel? Vers toegevoegd lamsvlees? Gedoogd lamsvlees? Aan de percentages te zien zal het gedroogd zijn. Prima, maar vers toegevoegd vlees zou en hogere beschikbaarheid hebben.

Er zitten inderdaad smaakstoffen in. De gehydrolyseerde dierlijke eiwitten zijn waarschijnlijk smaakstoffen en ook het gistextract. 

Tenslotte weet ik niet welke vitamines en mineralen er toegevoegd zijn, dus hier kan ik niks over zeggen.

Ik zou zelf eerder kiezen voor Dog Lovers Gold Original Formula. Dit een beetje duurder, maar dan heb je net iets betere brokken.

 

 
Geplaatst : 23/07/2016 6:34 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Hoi Meike,

Bedankt voor je antwoorden.

Heb een lijstje van 12 soorten brok om te proberen,Doglovers Gold staat er ook bij.

CPRO food ga ik misschien ook wel proberen.

Hoe lang moet je iets voeren voordat je zeker weet of het wel of niet bevalt,2 maanden?

 
Geplaatst : 23/07/2016 9:13 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Staat Nutra Gold ook ergens? Kan 'm niet vinden

 
Geplaatst : 23/07/2016 9:29 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ja, heb ik net toegevoegd:  www.voerwijzer.com/community/vragen-over-brokkenmerk/nutra-gold-hondenbrokken/

 
Geplaatst : 24/07/2016 1:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Dat verschilt per situatie, maar na twee maanden zou het wel duidelijk moeten zijn in normale situaties.

 
Geplaatst : 24/07/2016 1:32 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Hoi Meike,

Hartelijk bedankt voor de beoordeling van de Nutra Gold,weer wat wijzer!

Jij schrijft dat bij meer merken/smaken brok over visolie bijgeven ivm geen goede verhouding omega 6/3.

Als je visolie erbij geeft mag je dan wel die brokken blijven geven? Een scheutje of paar eetlepels?

Gaan honden dan niet aan de diarree van visolie,omdat het zo vet is?

Blijvend veranderen van brok is dat dan niet belastend voor de darmen,steeds die overschakeling?

Ik heb de vragen hier neer gezet,want als ik het onder jouw beoordeling van Nutra Gold doe zie ik jouw reactie weer niet. Misschien dat jij het kan 'verhuizen'.

Bedankt,

Sonja

 
Geplaatst : 24/07/2016 7:20 pm
(@sofie82)
Berichten: 2
Lid
 

@voerwijzer-meike 

 

Hoi Meike,

 

Kan je me verstellen of deze brok van C Pro Food een goede brok is?

Mijn cairn terriër is allergisch voor granen en kip.

Deze brok is met zalm:

Zalm: 24% (verse zalm 17%, gehydrateerde zalmeiwit 5% verse zalmolie 2%

Haring 15%, kabeljauw 15%, erwten, halve erwten, gedroogde aardappelen,  dierlijke vetten, gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, zoete aardappel,  lijnzaad, bietenpulp, biergist, mineraal, gedroogde cichorei, MOS, gedroogde antarctische krill, gedroogde broccoli, gedroogde spinazie, gedroogde cranberries,  gedroogde bosbessen, glucosamine hydrochliride, chindroitine sulfate, plantenextracten. > 69% dierlijke ingrediënten. 

Analytische bestanddelen:

Ruw eiwit 28%, ruw vet 18%, omega 6 3,5%, omega 3 1,5%, ruwe as 8,5%, ruwe celstof 3%, vocht 9%, calcium 1,4%, fosfor 1%

 

Toevoeging mg/kg:

Vitamine a 20.000, vitamine d3 2000, vitamine e 150

 

Ijzer 90, zink 100, koper 13, mangaan 40, jodium 1,5, selenium 0,2 

 

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 24/01/2022 9:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

@sofie82 dat ziet er prima uit. Houdt er wel rekening mee dat de dierlijke vetten van kip kunnen zijn, waar sommige honden met kip-allergie niet goed op reageren. En als het geen kip is, of ander gevogelte, heb je het risico dat er weinig omega 6 in de brok zit. Omega 6 is een essentieel vetzuur, waar niet zoveel van in vis zit.

 
Geplaatst : 28/01/2022 11:01 am
Deel: